Ville I flyve med et Boeing 737MAX?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 12/3/19.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Seneste udmelding fra FAA:


    Latest updated statement at 3/12/19 6:10pm, FAA said:

    “The FAA continues to review extensively all available data and aggregate safety performance from operators and pilots of the Boeing 737 MAX. Thus far, our review shows no systemic performance issues and provides no basis to order grounding the aircraft. Nor have other civil aviation authorities provided data to us that would warrant action. In the course of our urgent review of data on the Ethiopian Airlines Flight 302 crash, if any issues affecting the continued airworthiness of the aircraft are identified, the FAA will take immediate and appropriate action. even as most countries in the world moved to do so.”

    Dermed er 77 fly forsat i luften i USA. Så spørgsmålene er mange...

    Har FAA ret i det?
    Er FAA tæt på Boeing?
    Er det hysteri fra resten af verden?

    Man kan også sige at det er dyrt at lave sådannne et forbud for flyselskaberne. Det er kkke nemt at skulle se sine 18 fly på jorden for Norwegian. Det kommer til at koste en del på bundlinien.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,057
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    https://www.zerohedge.com/news/2019...ed-about-boeing-737-max-8-months-deadly-crash
    Ifølge denne artikel har der allerede inden den sidste ulykke været flere piloter der har klaget til myndighederne i USA om B737 Max 8 og udtrykt betænkeligheder vedrørende sikkerheden. Myndighederne har dog ikke reageret. Hvis dette er rigtig, synes jeg det er en kæmpeskandale. Jeg kan desværre ikke læse artiklen i Dallas Morning News som der refereres til i artiklen, siden jeg ikke har VPN installeret. https://www.dallasnews.com/business...-complained-feds-months-suspected-safety-flaw
     
    Henrik Olsen, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det er jo nogle avancerede cost/benefit-beregninger der må lægge grund til sådan et forbud hos Norwegian. Ift at et fatalt styrt med et af deres fly, nok vil koste noget mere end at holde 18 fly på jorden i en længere periode.

    Men tror nu mest, at Norwegian var hurtige til at melde det ud, inden et større generelt forbud ville komme. Det er billige point, som viser at Norwegian går ekstra meget op i sikkerhed, selvom de er et LCC..
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  4. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Må indrømme jeg har da været en del nervøs over at Norwegian i starten ikke gjorde noget. Har en tur til Dubai med dem som skulle være med en MAX-8. Er lettet over de nu er groundet.

    Nogen der ved hvad Norwegian normalt plejer at gøre i sådan en situation? Indsætter de en Dreamliner eller 737-800 ?
     
    Henrik Olsen, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    De har vel ikke noget at indsætte - ikke mange selskaber har en stak reservefly stående i et hjørne, hvilket man ikke kan klandre dem for.

    Så eneste løsning er vel at ombooke til de afgange der beflyves af andre modeller alternativt refundere billetprisen.
     
    Henrik Olsen, MaleneChristensen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Jep eller håber de kan nå at nakke et HiFly fly.

    Ser dog ud til at de fløj turen i går med et 737-800
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,409
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Så vidt jeg har kunnet se, har du måtte lade 18 fly stå på jorden (ud af en total flåde på 163 fly). Jeg går ud fra de ryster posen og vil fordele alle fly ud fra belægningen på de enkelte afgange. Så de får flest mulig passagerer sendt afsted.
     
    henrikbjorn, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,004
    Point:
    113
    Det er i al fald bemærkelsesværdigt at FAA som den reelt eneste holder flyene i luften, når de reelt er på jorden i Europa, Asien og Afrika. Det klæder dem ikke. Og havde faktisk ikke troet at EASA ville skille sig ud fra FAA. Kan ikke mindes en lignende situation.

    Med så mange myndigheder der siger fra - vil jeg nok betakke mig for at sætte mig op i en MAX maskine. Skal ikke til USA foreløbig, så det er heller ikke aktuelt
     
    Henrik Olsen, Henry, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Jeg er lidt i tvivl om hvordan man ser om ens afgang er med et MAX, for der står ikke MAX efter. Ex. har jeg en indenrigs US flyvning med United i april. Fly type står der 737-800, men ikke MAX. Nogen der kan hjælpe ?
    Når jeg søger på seatguru ligner det at der ville stå 'MAX' efter den hvis det var sådan et type
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  10. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Der kan f.eks. stå 7M8 ud for flytype (-800 er en "gammel" model).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Tak. Den her er altså ikke en MAX korrekt ?
     
    Calle77 og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    875
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Korrekt. Det er en almindelig 737-800.
     
    klaustroFlyer86 og Henry "Synes godt om" dette.
  13. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nytimes lavede en ret god gennemgang af anti-stall programmet på 737 Max, som kan have været årsagen til Lion Air-ulykken. Artiklen blev lavet før Ethiopean-ulykken. Et par citater:

    But the tragedy has become a focus of intense interest and debate in aviation circles because of another factor: the determination by Boeing and the F.A.A. that pilots did not need to be informed about a change introduced to the 737’s flight control system for the Max, some software coding intended to automatically offset the risk that the size and location of the new engines could lead the aircraft to stall under certain conditions.

    And it has put a new focus on whether the F.A.A. has been aggressive enough in monitoring Boeing in an era when technology has made airliners both remarkably reliable and increasingly complicated. European regulators initially disagreed with the F.A.A.’s judgment about the need for additional training but ultimately went along, a pilot familiar with the certification process said, while regulators in Brazil broke with the F.A.A. and required that pilots be made familiar with the change.

    In designing the 737 Max, Boeing was selling airlines on the aircraft’s fuel savings, operating cost reductions and other improvements. But at the same time, it was trying to avoid wholesale aerodynamic and handling changes that would spur the F.A.A. to determine that existing 737 pilots would need substantial new and time-consuming training.
     
    DanielBahn, Henry, Flyvefisken og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Min afgang DY1938 d 21 er blevet til dreamliner. Fik valgt nogle dejlige sæder i premium ;)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    DanielBahn, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Her kom så FAA ordren:

    CF798E28-09D5-4923-81BD-A6559F1EAEA6.jpeg
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113

Del denne side