Det kører ikke rigtig for Boeing disse dage: https://www.reuters.com/article/us-...-may-have-faulty-parts-faa-idUSKCN1T30RX?il=0
Ny fejl fundet på Boeings Max-fly Den amerikanske myndighed for luftfartssikkerhed, FAA, oplyser, at den under en simulatortest i sidste uge har identificeret en ny potentiel fejl på de Boeing 737 Max-fly, der har været omfattet af et flyveforbud siden marts på grund af flere dødelige flystyrt. Det oplyser kilder ifølge nyhedsbureauet Reuters. https://www.reuters.com/article/us-...flaw-on-grounded-boeing-737-max-idUSKCN1TR30J
Og så spekulerer man på hvorledes det kunne blive godkendt i første omgang. Har FAA noget de skal have rettet op på?
Læs en større uddybning her https://ing.dk/artikel/ny-hovedpine...brev&utm_medium=email&utm_campaign=ing_daglig
737 Max kommer næppe i luften i år https://www.berlingske.dk/virksomheder/boeing-skandale-tvinger-fly-paa-jorden-resten-af-aaret
Hvis man ikke vil flyve med MAX, skal man nok vældig passe på med hvad man booker i fremtiden. Det er virkelig usmagelig hvad Ryanair har gang i her. https://www.godsavethepoints.com/ryanair-concealing-737-max-from-passengers
AV En ikke en særlig pæn artikel fra NY Times. Sædvanligvis har de deres journalistarbejde i orden. https://www.nytimes.com/2019/07/27/business/boeing-737-max-faa.html
Nej, den er ikke noget der lige pynter på sagen. Det kan jo ende meget grimt det her med den model.... hvis jeg var flyselskab ville jeg i hvert fald ikke være så glad for den rent PR mæssigt. Så navneændring kommer helt sikkert inden den er i luften igen.
Når det ikke kan blive værre....hvis det er korrekt er FAA begravet i l.rt til hovedet, hvor sindssygt hvis Boeing har kunne få det igennem.... https://www.nytimes.com/2019/07/27/business/boeing-737-max-faa.html
Hvilket måske er forståelig nok. Europe will not accept US verdict on 737 Max safety https://www.bbc.co.uk/news/business-49591363
Jeg er faktisk booket på en afgang til MIA i februar, mest fordi jeg ikke havde andre muligheder. Jeg tror dog, at de snart laver en schedule change, men såfremt 7M8 bliver klar og godkendt, så tør jeg nok godt. Jeg tror simpelthen ikke på, at de releaser flyet, før der er styr på sagerne. På med Ja-hatten og fly away
A Boeing engineer on the 737 Max filed an ethics complaint this year saying a system that may have reduced crash risks was rejected over its cost. Wednesday, October 2, 2019 9:11 AM EST A senior Boeing engineer filed an internal ethics complaint this year saying that during the development of the 737 Max jet the company had rejected a safety system to minimize costs, equipment that he felt could have reduced risks that contributed to two fatal crashes. Boeing has provided the complaint, which was reviewed by The New York Times, to the Department of Justice as part of a criminal investigation into the design of the Max, according to a person with knowledge of the inquiry who requested anonymity given the ongoing legal matter. Federal investigators have questioned at least one former Boeing employee about the allegations, said another person with knowledge of the discussions who similarly requested anonymity. https://www.nytimes.com/2019/10/02/business/boeing-737-max-crashes.html
Selvom AA stadig fastholder, at deres MAX8 opererer fra januar 2020, så har de netop ændret min afgang den 12.februar til en 737-800. Til gengæld har BA så aflyst flyet fra MIA til LHR, og jeg havde sådan glædet mig til at flyve business på 747 De havde dog ikke booket mig om til noget, men da der ikke var flere fly ud af MIA, må jeg så en tur om Charlotte i stedet. Jeg håber hun er sød mod mig
Muligvis endnu et problem: https://finans.dk/erhverv/ECE11858134/ny-potentiel-fejl-fundet-i-boeings-737-maxfly/?ctxref=ext
Tror den "nye" laver en hovedrengøring nu - og vil have alt frem, nulstille og så arbejde sig frem derfra. Ikke en unormal tilgang - og i min bog den eneste vej frem. 737 Max kan ikke klare endnu en sag. Boeing skal nok klare den - men ikke nødvendigvis 737Max (om end jeg vil være superoverrasket hvis det fly bliver skrottet).
Det som er meget mere vildt at tænke på er om alle de andre fly Boeing (og for den sags skyld også Airbus) ikke er blevet gennemgået GODT NOK tidligere og der så er lignende fejl i dem. Der er jo ikke tvivl om at B737MAX flyet bliver "fluekneppet" ned i mindste detalje. Ingen vil jo have at der skal ske noget med det som er skyld i en test eller certificering som er fejlet/overset. Så jeg tænker - hvis det antal fejl kommer på B737MAX modellen - hvad så med de gamle model og B787?!!? - B777X kan du nå at fixe da den ikke er i produktion endnu.