Yndlingsselskab

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af RasmusP, 6/5/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Det bliver godt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. nicolajpaaske

    nicolajpaaske Aktivt medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Jeg er ikke i nærheden af at være ligeså frequent flying som mange af jer herinde - og vores behov på flyvninger er også forskellige, men:

    Til dags dato har jeg haft fornøjelsen af Norwegian, SAS, Air Baltic, Danish Air Transport og Ryanair. Til juli har jeg en flyvning med easyJet. Mit behov er sådanset bare at komme frem (og tilbage) - og det klarer Ryanair ofte til små penge. Men det er også skønt at have WiFi-ombord - og have en idé om at arbejdsforholdene er OK, hvorfor jeg hellere vil med Norwegian. SAS har en fattig studerende som jeg sjældent råd til, men det sker da - Aalborg tur/retur og inden længe en flyvning fra Bergen til København. Deres afgangstidspunkter er tit lige lidt bedre, og er de gode nok betaler jeg gerne de ekstra penge.

    Så er der Air Baltic og Danish Air Transport. Begge har sendt mig med skønne :)mad:) turboprops, og det er livet simpelthen for kort til. Men de havde de rigtige destinationer. BTIs 737'ere har set bedre dage - fint at de bliver erstattet :D

    Så mit bliver Norwegian. Prisen er fair - og så flyver de heldigvis derhen hvor jeg skal :)
     
    MaleneChristensen, Peter F., Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Hawkeye

    Hawkeye Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Har kun fløjet eco., så det er hvad jeg dømmer ud fra.

    Mit favoritselskab er et tæt opløb mellem Qatar og Emirates, men i sidste ende løber Emirates med sejren. De yder begge topservice, men der er bare et eller andet lækkert over Emirates' kabiner.

    Mit første long haul var med Virgin Atlantic (LHR-ORD), så de har også en plads i mit hjerte.

    Andre "mindre" selskaber der har efterladt et godt indtryk er Vietnam Airlines (blev behandlet som en gud... begge veje..., da jeg var flyets eneste hvide mand :rolleyes: ) og Hong Kong Airlines (de diskede op med den helt store menu på en forholdsvis kort tur til Taipei på ca 1t 45m, samt masser af plads ift. asiatiske standarder).


    I Europa vil jeg helst undgå Ryanair. Kæresten har lagt veto mod dem (hun er tidligere cabin-crew og hader alt omkring Ryanair). Jeg kan godt lide Norweigians priser og har ellers god erfaring med BA og SAS.
     
    Flyvefisken, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Non-stop vinder som regel for mig - hvilket I mange tilfælde=SAS.
    Bedste First Class oplevelse: Dragon Air

    Bedste Business Class oplevelse: Air New Zealand (synes dog SAS klarer sig godt med den nye kabine)

    Bedste economy oplevelse: Thai + Emirates

    Kunne aldrig drømme om at sætte mig I et Norwegian sæde. Når kæden hoppe af her, så går det helt galt - og så er 787'eren I economy 3-3-3 konfigurationen en katastrofe
     
    Senest redigeret: 11/5/17
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Kan du ikke få en ungdomsbillet? Tjek SAS-hjemmesiden
     
  6. nicolajpaaske

    nicolajpaaske Aktivt medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Jo! Det sker. Det har jeg benyttet mig af i alle tilfælde - men ofte stadig en smule dyrere end Norwegian på tilsvarende rute :)
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  7. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Har netværksselskaber ikke også 3-3-3 konfiguration på 787'eren i economy class?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Leo Winther Plougmann

    Leo Winther Plougmann Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Business: Virgin Atlantic

    Eco: Mokulele
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Læste den godt og tænkte at ja okay, ikke god fejl (mest sikkerhedsmæssigt at man ikke har styr på passagerne) men at man ikke kan skibe han på næste fly, det er sat'me ikke i orden. Sendte @Schwert en "venlig" tanke her og forestillede mig det var sket for ham :rolleyes::eek::D Det var vist godt du ikke hoppede ud i et større Norwegian-samarbejde.
     
    Offlyer, Schwert, MaleneChristensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Præcis, hvordan kan man som cabin crew, bare tænte: nåå vi finder et andet sæde til ham, uden lige at skele til passagerlisten - guk guk:eek:
     
  12. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Jeg har holdt mig ude af denne tråd, da jeg tænkte at jeg nok er FOR konservativ. Men jeg er netværksmand. Jeg er hundeloyal overfor SAS, fordi jeg tænker at kun ved at flyve med dem, kan jeg forbedre forholdene for besætningen.

    I får mig ALDRIG at se i et Rottenair fly. Det samme gælder for sleazyjet og NOWAYgian plus alle de der wizz woz wauw wob dub fup fup selskaber. Jeg er ulden overfor sandkasse selskaberne Jeg gider ikke til USA med mindre jeg kommer ind med en SAS maskine eller en Air Canada.

    Luftwaffe er lækkert, Qantas er en drøm og Southwest hører hjemme i en skraldespand.
     
    Senest redigeret: 11/5/17
    Offlyer, asf, Henrik Olsen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Jo. Gør også meger for at undgå det. Men alle DY/D8s longhaul er 787 (når det altså ikke bliver 737 - men jo ikke bedre). Der er altså ikke plads til 3-3-3 i 787'eren.

    Og så skal jeg da ikke glemme Alsie Express. Suverænt bedste indenrigsselskab. En pitch som er helt vild og er serviceniveau som ikke er set sådan de sidste 20 år
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Flyvefisken og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Sket for mig??? Nææææ du - min hovedpinesramte ven - FOR DEM, tro mig den var ikke gået........;););)
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Næ jeg har også allerede ondt af de stakkels Norwegian-mennesker i en fiktiv historie hvor DSGM var den strandede passager!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hmm... Yndlingsselskab.. den er svær! Tror ikke jeg har et yndlingsselskab, men har mange favoritter... :rolleyes:

    Har efterhånden fløjet med en hel del forskellige selskaber, men Emirates (og så på business) er noget helt specielt. Derudover er jeg stor fan af Air New Zealand. Har fløjet med dem både domestic og internationalt og de har aldrig skuffet. :cool:
    Swiss, SAA og LH har jeg også kun gode erfaringer med, så jeg synes altså det er svært at vælge...
    Når det så er sagt, så flyver jeg dog mest med SAS. Mulighed for lounge og fasttrack er et plus og derudover kan jeg stadig flyve på ungdomsbilletter som er lidt billigere hvis man er ude i at booke et par uger før. Har aldrig haft de helt store problemer med SAS, så derfor også en af favoritterne :D
     
    Flyvefisken, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Me too
     
    Henry og MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  18. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Så vidt jeg ved er det kun JAL, der har 2-4-2 konfiguration i 787'eren i economy. Har ikke prøvet dem, men hvis jeg skal til Japan ville jeg helt sikkert overveje dem.

    Ligesom jeg hellere vil flyve med selskaber der stadig har 3-3-3 konfiguration i economy på 777'eren.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  19. PeterK

    PeterK Guest


    Jeg er ved at planlægge en tur til Fiji, med ANZ som operatør. Hvordan vil du sammenligne deres economy produkt vs. SAS'?
    Andre må selvfølgelig også gerne byde ind :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    AirTahitiNui: OK service men intet specielt, der blev serveret to måltider, gode i øvrigt, men ud over det var der ikke den vilde service.
    De kom rundt med lidt vand, men ellers var det muligt at hente selv :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side