Yndlingsselskab

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af RasmusP, 6/5/17.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi vil gerne beholde en dagligvarebutik med service i nærområdet; derfor handler vi primært i Brugsen uden at skele til, om de er dyrere eller billigere end Bilka i storcentret eller Lidl i nabobyen. På samme måde som vi køber kød hos slagteren (men han er nu osse i top 3 :):) ) og fisk ved den fiskebil der kommer hver fredag.

    Af samme årsager flyver vi helst SAS; også i de tilfælde hvor en discountbiks måtte være billigere.

    En gang imellem må man stemme med fødderne:oops::oops:..
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Smallere sæder (787 er 3-3-3 som alle selskaber pånær JL, men 777 er 3-4-3). I forhold til SK er det ellers i mine øjne klart et skridt eller 2 op i service. Vær dog opmærksom på at de også har billetter der ikke inkluderer mad m.m. på i hvert fald nogle ruter. Langt bedre udvalg af underholdning. Afhængig af point optjening (hvor de ofte er rigtig dårlige) ville jeg langt hellere flyve NZ, men det er jo ikke så mange ruter hvor det er et valg mellem de to.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Nicoschon

    Nicoschon Medlem

    Beskeder:
    29
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    18
    Yndlingsselskab? Som inkarneret SAS fan så er de nummer et. Det vil altid være en fornøjelse at stige ombord på et fly ude i verden og blive mødt af skandinavisk personale.
    Herefter kommer en lang række selskaber, jeg nævner i flæng, Singapore Air, EVA Air, Icelandair, Jetblue, Air Canada og til sidst i niche sektionen Nordic Seaplanes. :D
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. PeterK

    PeterK Guest


    Skide godt! Det er ikke verdens længste flyvetur, og pointene rækker alligevel ikke så langt med mine rejser i *A
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Fruth

    Fruth Aktivt medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    33
    Grundet rutenettet er det SAS på shorthaul. Norwegian haler dog lidt ind på dem, i det skandinaviske, synes jeg.
    Longhaul er det Singapore Airlines, uden tvivl.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Hej insiders

    Jeg kigger på en tur til thailand med min kone og spædbarn som vil være 8-9 mdr når vi når til februar/marts 2018.

    Er nok desværre nok nød til rejse economy, så mit spørgsmål: hvad er det bedste economy produkt pt på en sådan tur vil I mene?
    Jeg har en ide om det er Emirates, Qatar eller Thai.
    Har *gold optjent allerede for næste periode, så kunne godt prøve Emirates eller Qatar for første gang ift priserne er gode og jeg hører godt om nye fly, service og ok gode economy sæder fra dem.. omend der sef er massere fri baggage/lounge med Thai som*gold.
    Jeg kigger på udrejse fra CPH, ARN eller OSL.
    Kan b.la se Emirates flyver med den nye 777.. som jeg går ud fra er god (?)
    Det er mindre vigtigt om det er direkte, at turen får en opdeling via Doha eller Dubai med den lille tænker jeg er ok..

    På forhånd tak!
     
    Senest redigeret: 24/11/17
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Med den nye 777 er det vel en 77W?
    EK har 3-4-3 i deres 777, det er noget smallere end TG's 3-3-3, selvom TG måske ikke flyver den nyeste 777..
    TGs service betragter jeg ikke som dårlig, så det ville da helt sikkert gå efter dem på den direkte, jeg skulle spare en del for at have lyst til at stoppe i DXB på vejen... og har aldrig prøvet DOH, men ikke et selskab jeg specielt har lyst til at komme penge i.
     
    Henry og klaustroFlyer86 "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tager turen til Thailand i feb med 2 små børn og endte med at vælge Finnair pga rejsetider -- en ting er længden og komforten, men tid på døgnet betyder også en del og jeg synes AY har bedste ud og hjemrejse tider.
     
    Henry, tbh og klaustroFlyer86 "Synes godt om dette"
  9. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    brugbart tak @jakobv84 :) jeg har ikke taget en flytur længere end til Aarhus før med den lilleo_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Min 3-åriges flightdiary: https://my.flightradar24.com/alexandra14 :)
    Jeg synes som regel TG er væsentligt dyrere og nogle gange samme prisniveau på Y som QR er på C!! Jeg har fløjet en del QR og det er udemærket, men at flyve rundt om DOH for at komme til BKK er ikke ligefrem en genvej...
     
    mhsalv, Henry, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    @jakobv84 oplever du dine børn har godt af en mellemlanding og anden luft eller det ligemeget ?
    Ja har også set på QRs C class men det alligevel tæt på 7-8K dyrere end TG eco og med laange layovers (for mine datoer)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes kun det er en dårlig ting; mit mål er altid de sover så meget som muligt ombord så hellere natteflyvninger end dagsflyvninger og hellere en lang end to. Det afgørende for din komfort er om ungen sover... :D
     
    SophieHendriksen, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @klaustroFlyer86 - enig med @jakobv84 - gå efter en natteflyvning og så direkte en rute som muligt. Dét som er anstrengende med et lille barn er de skift, som ligger på en tur. Dvs. ud af bilen, ind i lufthavnen, check-in, security, boarding mm., som ikke altid kan tilpasses søvn, mad og bleskift optimalt. Disse processer ganger du op på ved at tilføje en mellemlanding, og det er så sikkert som amen i kirken at ungen selvfølgelig LIGE er faldet i søvn, når man skal til at lande :rolleyes:

    Jeg synes QR har en fin service og DOH er en fin lufthavn at connecte i, men det er en lang omvej, så jeg ville foretrække en direkte rute med så lille et barn. Alt efter vægt på tidspunktet, så kan I se om I kan få et bassinet, det vil gøre turen uendelig meget bedre. Det er MANGE timer med 8-9 mdr. barn på skødet :eek::eek:
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Jeg kan kun tilslutte mig hvad @SophieHendriksen og @jakobv84 allerede har sagt. Jeg kan så tilføje at selv hvis barnet ikke vil sove, så er det bedre at miste en nat søvn (eller skiftes om at være vågen) end alt bøvl en mellemlanding vil give, især midt om natten som mange gange er tilfælde i Mellemøsten.
    Især når barnet er så ung, gå efter så direkte som muligt, eller en kort tilslutning via f.eks. Helsinki, Stockholm, Amsterdam eller Frankfurt, og så gode tidspunkter på døgnet, som det nu kan lade sig gøre med tidszonerne. Og planlæg god til på bagsiden af begge rejser for at komme jer!
    Men lad jer ikke afskrække. Kabinepersonalet plejer at være meget imødekommende og hjælpsom med stort set alt de nu kan bidrage med. På en af turene fik vi f.eks. ekstra tæpper på gulvet foran nødudgangen som legeplads :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Takker for inputs alle!

    Ift sæde konfiguration så jeg lige Finnair’s Economy på A350eren til Thailand også er 3-3-3 (og sef Singapore også) og ikke 3-4-3 som Qatar og Emirates
     
    Senest redigeret: 24/11/17
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    @klaustroFlyer86 vær obs på at nogle fly selskaber blokere bassinet sæder, så ring eller skriv til airline når du har booket og hør hvad de kan gøre for dig. Selv selskaber der ellers tager penge for sæder, er oftest villige til at reservere sæder gratis til familier med spædbarn.
     
    jakobv84, klaustroFlyer86, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    QR A350 er 3-3-3 og Emirates har slet ikke A350 så mon ikke du mener A380?
     
    Henry og klaustroFlyer86 "Synes godt om" dette.

Del denne side