Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
På tirsdag åbner SAS op for refundering af billetter via det såkaldte Global Distribution System (GDS). Det burde få hastigheden på billetter købt igennem en agent eller rejsebureau til at øges væsentligt.
Automatisk refundering via GDS var noget som SAS (og andre flyselskaber) slog fra i starten af corona-krisen. SAS har længe ventet med at slå det til igen, men nu sker det altså fra tirsdag den 27. oktober 2020.
Så mangler du en refundering på en billet til en SAS flyvning og er den købt den igennem et rejsebureau, ja så er der gode nyheder i vente. Nu burde det ikke tage mere end de lovpligtige 7 dage om at få dine penge tilbage på din bankkonto.
Det er derfor godt nyt til både dig og til de rejsebureauer der har haft penge udenstående i SAS. Vi har hørt eksempler på at et rejsebureau har haft tæt på en million kroner ude at “flyve” ved SAS i manglende refundering.
Dagens udmelding om at SAS starter for automatisk refundering sker samme dag, hvor SAS har sikret deres økonomi via den igangværende re-kapitalisering som nu har givet SAS 12 milliarder svenske kroner på bankbogen.
Skriv et svar