Hilton gør alt fleksibelt og kommer snart med ændringer til årets statusoptjening

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det var noget vi her på InsideFlyer berørte allerede i sidste uge. Hvad skal hoteller og flyselskaber gøre med deres medlemsprogrammer for at sikre at folk forblev loyale når denne voldsomme corona krise er overstået. Nu er Hilton klar med deres første udmelding.

Hilton havde tingene klar, da de kort efter at USA valgte at lukke deres grænser for Europa (eller Schengen landene) natten til torsdag. Dermed var en masse rejser nu ikke muligt og mange stod med hotelbookinger som ikke længere kunne bruges.

Læs mere: SAS forlænger ikke din EuroBonus optjeningsperiode

De næste måneder vil også ramme mange på deres mulighed for at opnå ophold eller point nok til at genkvalificere sig igen pr 31. december 2020.

Hilton tager konsekvensen og er proaktiv

Hilton m siges at være ganske proaktiv. De har taget konsekvensen af krisen og tilbyder nu at alle deres bookinger er fleksible – også dem som har været booket uden mulighed for afbooking. Dette gælder alle bookinger frem til den 30. april 2020 – både eksisterende og nye bookinger. Det betyder følgende:

  • Eksisterende reservationer: Alle reservationer kan ændres eller afbookes. Det gælder reservationer frem til den 30. april 2020
  • Ny reservationer: Alle nye reservation som bookes fra i dag og frem til den 30. april 2020 kan ændres ellers annulleres. Dette gælder også ikke refunderbare reservationer

For at ændre eller afbooke en reservation der ikke er refunderbar eller muligt at ændre skal du kontakte Hiltons kundeservice. Det gøres her. Forvent dog at der i øjeblikket er ekstra pres på, da mange forsøger at løse deres problemer.

Ikke nok med det, så sætter Hilton også deres medlemsprogram på pause. Det vil sige følgende:

  • Alle point som ville udløbe i perioden frem til den 31. maj 2020 er sat på pause.
  • Kravet for optjening til status for 2021 vil blive ændret. De endelige ændringer kommer når der er klarhed over situationen, så der kan sagtens gå flere uger før dette endeligt er klart.

Det er så positivt at se at Hilton tænker på dette. Kunderne som ikke ville nå status ville være tilbøjelige til at overveje at skife til en anden kæde og konkurrent. Dette vil Hilton ikke risikere, da det igen er de kunder som omsætter for flest penge, der hurtigt vil begynde at rejse igen. Så Hilton er proaktive og forsøger at sikre deres fremtidige omsætning.

Vi ser at flere andre hoteller og flyselskaber er begyndt med samme tanker og udmeldinger. Vi forventer der sker en del på dette område og alle større spillere vil tilbyde dette inden for 1-2 ugers tid. SAS er en af dem i Skandinavien, som vi forventer snart kommer med et tiltag.

Vi følger udviklingen på dette område og skriver løbende nyhederne som de kommer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *