Hotel Twentyseven skifter navn til h27 og renoveres med inspiration fra 50’erne og 60’erne

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det kendte Hotel Twentyseven i Løngangstræde i hjertet af København var tidligere en del af First Hotels, men har siden starten af 2020 været drevet som selvstændigt hotel. Man påbegyndte i 2020 en gennemgribende renovering og fornyelse af hele hotellet, og alle værelser, lobbyområde og øvrige fællesarealer har man valgt at indrette med fokus på dansk design fra 50’erne og 60’erne.

Ønsket er at give gæsterne en oplevelse af at være på besøg i en klassisk københavnerlejlighed snarere end på et traditionelt hotel. Renoveringen beløber sig til 26 millioner danske kroner og forventes færdig i løbet af juni måned i år.

h27 vil adskille sig i markedet og give gæsterne dansk design og ægte københavneroplevelse

Med sine 200 værelser og centrale beliggenhed i København er hotellet et blandt mange hoteller i den kategori af det københavnske hotelmarked. Så at adskille sig fra lignende hoteller var et centralt omdrejningspunkt hos ledelsen på h27, da man skulle beslutte sig for indretningen, stilen og profilen for hotellet. Thomas Bagger, Cluster Manager h27 og Hotel Mayfair, uddyber:

Hotellets bygning kan dateres tilbage til 1927 og det var derfor vigtigt for os, at vi i renoveringen af hotellet fandt en stil og en indretning, som kunne harmonere med de historiske rammer. Der findes rigtig mange bygninger og lejligheder i København fra den tidsperiode og for at ramme følelsen af ”københavnerlejlighed”, så var det oplagt at gå i retning af dansk design fra 50’erne og 60’erne. Møbler, tekstiler og træsorter fra denne periode passer også rigtigt godt til bygningen.

For yderligere at understøtte lokalfølelsen i hoteloplevelsen, har vi valgt at samarbejde med en lang række københavnske/lokale virksomheder heriblandt Nova Møbler, som ligger på Nørrebro. De har specialiseret sig i at re-designe og restaurere møbler fra denne tidsperiode. Samarbejdet med de lokale forretningsdrivende er med til at give os en ægte plads i lokalmiljøet og dermed understrege københavneroplevelsen for gæsterne. Og som en vigtig dimension i det lokale samarbejde er det jo med baggrund i corona situationen blevet endnu mere vigtigt at støtte de små- og mellemstore virksomheder i lokalområderne rundt omkring i byen.

Den traditionelle receptionsskranke er død – det personlige værtskab lever

Signature værelse på h27. Foto: h27/PR

På fremtidens hoteller er den klassiske receptionsskranke langsomt ved at forsvinde. Tendenser fra udlandet viser, at de internationale hoteller er i gang med at udfase den nu snart gammeldags rutine for ud- og indcheckning til fordel for selv check-ind og selv check-ud, som vi kender det fra flybranchen. På h27 har man taget denne udvikling til sig og integreret ”receptionen”, som en del af hotellets bar. I stedet for receptionister, i klassisk forstand, har man i stedet værter og værtinder på hotellet. Hotelchefen på h27 Ola Larsson fortæller:

For os har det været vigtigt at skabe mere tid og overskud hos vores medarbejdere, så de kan tage del i at give vores gæster en personlig oplevelse hos os. De skal være de bedste til at anbefale gæsterne, hvor de fx skal gå hen at spise, hvor de skal shoppe og hvad de skal se, etc. – vores medarbejdere deler deres egne personlige præferencer og yndlingssteder med gæsterne og det netop det, som tæller i dag. Den nye generation af internationale rejsende (millenium generationen født fra sidst i 70’erne og op til 90’erne og generation Z født efter 1996), har stor fokus på de autentiske lokale oplevelser, som reflekterer dem selv og deres egen livsstil, og her spiller det uhøjtidelige værtskab en uhyre vigtig rolle. I daglig tale kalder vi os ”et conciergehotel”, som ganske enkelt betyder, at alle medarbejdere på hotellet uanset ansvarsområde tager del i værtskabsrollen.

Vi kan allerede nu se, at vi har valgt den rigtige strategi. Vi får fine tilbagemeldinger fra vores gæster, som værdsætter det personlige møde med vores medarbejdere og vores medarbejderne trives med værtskabsrollen, hvor de har en tættere dialog med gæsterne og kan se, at de er med til at give dem en særlig oplevelse både på hotellet og af København. Vi har traditionelt set både mange internationale og nordiske gæster hos os, men på bagkanten af corona, må vi jo desværre vente lidt endnu med de internationale turister, til gengæld er vi mere end klar til forhåbentligt snart at kunne byde vores nordiske gæster velkomne til en hoteloplevelse, som emmer af dansk design og godt dansk, afslappet og personligt værtskab.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *