Icelandair optimerer sit 2019 trafikprogram med flere forbindelser

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Nyt, øget trafikprogram vil gøre det muligt for Icelandair at vokse og forbedre flyaktiviteterne til og fra Keflavik International lufthavn.

I trafikprogrammet for næste sommer vil Icelandair skrue op for antallet af ugentlige forbindelser på en række ruter til både Europa, USA og Canada.

De nye flyvninger er et supplement til det eksisterende trafikprogram og begynder i maj 2019. De ekstra flyvninger vil have destination i nogle af de største byer i Europa – heriblandt:

  • Amsterdam
  • Berlin
  • Bruxelles
  • København
  • Frankfurt
  • Hamburg
  • München
  • Oslo
  • Paris
  • Stockholm
  • Zürich.

I Nordamerika vil der være tale om:

  • Boston
  • Chicago
  • Minneapolis
  • New York
  • Toronto
  • Washington DC.

På Europa-ruterne er det planen, at Icelandair blandt andet øger fra syv til 10 ugentlige afgange på ruten fra Keflavik til Berlin. På ruten til Hamborg går Icelandair ligeledes op fra syv til 10 ugentlige afgange, mens der til både Frankfurt og München øges fra én til to daglige forbindelser. Samtidig øges antallet af afgange fra Keflavik til Bruxelles fra syv til 10 om ugen.

Flyvningerne vil også give mulighed for at komme ind på nye markeder, forbedre servicen og øge fleksibiliteten på rutenettet. Med en begrænset mulighed for at tilføje fly eller øge passagertallet i Keflavik Lufthavn på de travleste tidspunkter om morgenen og eftermiddagen, vil den anden runde af afrejser foregå, når der er plads i lufthavnens tidsplan. Det vil også give mulighed for forbindelser, der kræver længere rejsetider og give passagererne flere muligheder til og fra deres slutdestination.

De nye flyvninger fra Nordamerika ankommer til Island omkring kl. 09:30 med forbindelser til Europa, der afgår omkring kl. 10:30. Fly, der vender tilbage fra Europa til Nordamerika, lander i Keflavik omkring kl. 18:30 med afrejse til Nordamerika omkring kl. 20:00.

CEO Bogi Nils Bogason siger:

Disse ændringer har været under forberedelse i et stykke tid og udgør en ny milepæl i virksomhedens vækst for fremtiden.

Vi forbedrer forbindelserne på vores nuværende rutenetværk, samtidig med at vi introducerer et nyt produkt. Passagererne har nu et valg, når de skal rejse, og de har mulighed for at få mere tid om morgenen, når de flyver fra Island til Europa samt mulighed for at tilbringe en hel dag på Island, før de rejser videre til Nordamerika. Vi tilstræber også at rette op på den ubalance, som Route Network oplevede i 2018.

De ekstra flyvninger er knyttet til den igangværende fornyelse af Icelandairs flyflåde, da selskabet i løbet af næste år vil tilføje seks nye Boeing MAX-fly, ud over de tre fly, som ankom i år.

Bogason siger:

Vores nye og voksende flåde af fly komplimenterer ændringerne i vores Route Network. Optimal udnyttelse af vores fly vil blive styrket, mens der vil blive kompenseret for begrænsningerne i Keflavik Lufthavn, hvorved passageroplevelsen forbedres. Det endelige trafikprogram for 2019, herunder potentielle nye destinationer, aflysninger og frekvensændringer er stadig under gennemgang og vil blive annonceret senere i år.

Se mere om Icelandairs trafikprogram her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *