Insidelook: Aeromexico Boeing 787-9 Dreamliner

Aeromexico Boeing 787-9

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Den meksikanske flag carrier og Skyteam medlem Aeromexico flyver siden maj 2016 mellem Mexico City og Amsterdam Schiphol med en Boeing 787-8 Dreamliner. I starten blev ruten udført 3 gange om ugen. Efter kun få måneder bliver frekvensen øget til en daglig flyvning. I marts blev det annonceret at kapaciteten blev øget yderlige ved indsættelsen af et Boeing 787-9 fly. I mandags blev den første flyvning udført af det større fly. InsideFlyer tog et kig ombord.

Aeromexico 787-9

I anledningen af den første flyvning indsætte Aeromexico et fly i en speciel livery; Quetzalcoatl, eller ‘den fjedrede slange’. Dette design blev udvalgt ud fra en konkurrence på sociale medier og universiteter. Det større 787 har plads til 36 passagerer i Clase Premier og 238 i economy class; henholdsvis 4 og 27 flere end i deres 787-8. Alle fly er forsynet med wifi og der er også live-TV tilgængelig.

Aeromexico 787-9
Et glimt af Quetzalcoatl

Aeromexico business class

Især i business class kabinen er der er stor forbedring. Inddelingen er nemlig 1-2-1 med reverse herringbone sæder, mod 2-2-2 Diamond sæder i den mindre Dreamliner. Det betyder at alle passagerer i Clase Premier har direkte adgang til gangen. Mellem de to forreste døre er der 32 stole. Mellem dør 2 og economy class er der en enkel række med 4 sæder i en minikabine. Denne række byder selvfølgeligt på mere privacy, men der er nok mange der går forbi. Der kommer sandsynligvis også lyd igennem adskillelsen til economy class.

Selvsagt kan stolene i business class lægges helt flade. Stolen kan indstilles på en touch screen. Der er rigeligt med opbevaringsplads omkring stolen. Strømstik, fjernbetjening, USB-port og spejl er skjult i et lille skab. Over skulderen sidder der en læselampe. Skærmen til underholdningssystemet er 18 tommer stor; 2 tommer mere end i lillebroren.

Premium passagerer kan nyde self-service baren imellem de to kabiner. Servicen er yderligere forbedret ved installationen af en espresso maskine.

Economy class

I economy class er inddelingen en standard 3-3-3. De første 3 rækker byder på AM Plus; Aeromexico’s economy class produkt med 4 tommer ekstra benplads. Disse passagerer får også priority services ved check in, boarding og bagage. På en flyvning mellem Mexico og Amsterdam koster en opgradering $125.

I AM Plus var benpladsen fremragende, men også i de almindelige economy class stole sad jeg fint. Passagerer får en underholdningsskærm på 11 tommer, en USB-tilslutning og et strømstik til at lade diverse gadgets.

Den anden economy class kabine har 6 stole ved nødudgangene med masser af benplads. På den anden side, sidder du helt tæt på køkkenet her.

Konklusion

Opgraderingen til 787-9 er godt nyt for passagererne. Især for business class passagerer er det en stor forbedring. Flyet tager nemlig afsted fra Amsterdam kl. 22:25. Det er meget rart at have direkte adgang til gangen på en natflyvning. Ikke alene det, sæderne er meget komfortable med mange gode features til at hvile sig eller netop være produktiv.

Standard economy class byder også på en fin benplads og har mulighed for mere komfort, for eksempel med AM Plus. Også her kan passagererne nyde underholdningssystemet eller deres egne gadgets med wifi og strømudtag.

Aeromexico flyver lige nu om mandage, tirsdage, torsdage og lørdage fra Amsterdam Schiphol, med tilslutning til Aalborg, Billund eller København med KLM. Fran den 5. maj vil der også være en flyvning om fredagen. Fra den 16. juni er ruten dagligt. Med ankomst tidligt om morgenen i Mexico City har du mulighed for at forbinde videre til indenrigs eller regionale destinationer. På Aeromexico flyvninger kan du spare Flying Blue miles og bruge dine Skyteam Elite fordele.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *