Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Det har taget lidt tid – med gentagne forsinkelser – men nu har hele KLM’s interkontinentale flåde full-flat sæder i World Business Class. Søsterselskab Air France halter dog stadig efter med “angle flat” sæder i visse fly.
Omdannelsen af PH-AOE er blevet gennemført. Den sidste “gamle” Airbus A330-200, PH-AOF, er i hangar for modifikation og derfor ikke i aktiv service, bekræfter selskabet overfor InsideFlyer. I starten af 2017 blev det sidste Boeing fly leveret med nye sæder og alle A330-300 i flåden var i mellemtiden også allerede blevet renoveret. Med det sidste A330-200 fly i hangaren er dermed alle aktive KLM-fly til interkontinentale flyvninger udstyret med nye sæder, der kan blive til en flad seng. Farvel til glidebanen!
Her følger et overblik over, de forskellige sæder som benyttes i forskellige flytyper.
Boeing 747 og 777 World Business Class
På Jumboen og “triple seven” finder du det oprindelige full-flat World Business Class sæde, designet af Hella Jongerius. Generelt findes disse i en indeling med to sæder ved siden af hinanden, bortset fra nogle enkele rækker på 747, hvor du kan få en enkeltstående stol med masser af privatliv.
Boeing 787 Dreamliner World Business Class
I Dreamliners er der en ‘reverse herringbone’ opsætning med et 1-2-1 inddeling. På den måde har enhver passager direkte adgang til gangen.
Udover de nuværende Boeing 787-9, får det hollandske flyselskab også den større model 787-10 i flåden. Disse fly får et sammenligneligt sæde fra en ny leverandør.
Airbus A330-200 og A330-300 World Business Class
I Airbus flyene møder du igen en anden type stol, der ligner B / E Diamond sædet. Også her er layout 2-2-2, ligesom på Boeing 747 og 777.
Alt i alt betyder det, at vi endeligt kan sige farvel til den gode gamle glidebane, når vi flyver med KLM.
Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl.
Skriv et Svar