Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Fra den 29. marts 2020 erstatter KLM en daglig afgang med ekstra sædepladser på højhastighedstoget Thalys mellem Amsterdam og Bruxelles. Tiltaget sker ikke kun i forlængelse af selskabets grønne ambitioner, men også i lyset af manglen på slots på lufthavnen i Amsterdam.
Gennem flere måneder har KLM, Thalys og NS Dutch Railways udviklet en langsigtet plan for at reducere antallet af flyvninger mellem Bruxelles og Schiphol. Den grundlæggende forudsætning er, at produktet skal matche kundernes forventinger.
KLM har jævnligt påpeget, at det kan være en god ide at erstatte kortdistanceflyvninger med jernbanen, så længe tog fuldt ud svarer til den hastighed, pålidelighed og komfort, som flyrejser byder passagerer. Beslutningen om at reducere flyfrekvensen fra fem til fire flyvninger om dagen på ruten Bruxelles-Amsterdam Schiphol i kombination med det forbedrede Air & Rail-produkt ombord på Thalys, er det første skridt. KLM har til hensigt gradvist at reducere antallet af flyvninger mellem Bruxelles og Amsterdam. Ruten mellem de to byer bruges af passagerer, der tager forbindelsesfly til interkontinentale destinationer fra Amsterdam Lufthavn Schiphol.
Kombineret transport med tog og fly er stadig en kompleks og udfordrende forretning. Hastighed er afgørende, ikke kun med hensyn til selve toget, men også transferprocessen i lufthavnen. Vi sigter mod at gøre maksimale fremskridt på begge områder. At reducere vores frekvens fra fem til fire flyvninger om dagen er en god måde at få mere erfaring med Air & Rail-tjenester.
KLM President & CEO Pieter Elbers
“Fly responsibly” og slotbegrænsninger
Tiltaget er en del af KLMs strategiske satsning ”Fly Responsible”, der sigter mod at skabe en mere bæredygtig fremtid for lufttransport. Derudover står KLM over for slotbegrænsninger på Schiphol. Ved at udskifte fly med tog, kan de frigjorte slots bruges til f.eks. langdistancedestinationer.
Air & Rail kan bestilles direkte på KLM.com og gennem rejsebureauer. For at sikre nemmere skift mellem tog og fly, prøver Thalys, NS, KLM og Schiphol Airport at koordinere bagagehåndtering og andre tjenester, og der vil være en dedikeret Air & Rail-check-in reception på lufthavnen.
Hovedbillede: Bastiaan Blinksma
Kim siger
Det må være år 2020 og ikke 2010 som der står i artiklen.
Erwin Lansing siger
Hovsa, det er rettet. Mange tak!