Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Museum of Illusions åbnede i dag for deres europæiske flagshipmuseum i København. Dermed får København et nyt permanent oplevelsesunivers og en ny turistmagnet, som understøtter destinationsturismen fra både ind-og udland. Kæden forventer at åbne 15 nye museer i løbet i 2024.
Museum of Illusions, der er verdens største kæde af privatejede museer, åbner i hjertet af København og bringer hovedstaden i selskab med internationale lokationer som Athen, Dubai og New York City. Åbningen i København er en europæisk milepæl for virksomheden, der har markante vækstambitioner. Museet, som tager udgangspunkt i ”Edutainment”, byder på interaktive installationer med optiske illusioner, der både uddanner og underholder.
Museet komplementerer de klassiske københavnske turistattraktioner og gastronomiske oplevelser.
Majbritt Lin Walbom, der er administrerende direktør for Museum of Illusions København udtaler:
Det er ingen tilfældighed, at vi placerer vores europæiske flagship-museum i København. København er et vigtigt europæisk knudepunkt, som i de senere år har udmærket sig på både den kulturelle og gastronomiske scene. Byen ligger højt på listen over populære hovedstæder og har et stort fokus på at øge kapaciteten for turisme og sikre tilrejsende gode oplevelser.
Majbritt Lin Walbom, administrerende direktør for Museum of Illusions København
Majbritt Lin Walbom kommer med solid erfaring fra museums- og underholdningsverdenen via sine tidligere stillinger i Experimentarium og Planetarium.
Fokus på konference- og corporate-markedet
Sidste år lancerede kæden 11 nye museer og i år er planen at åbne yderligere 15. Ved åbningen af museet i København i april tæller kæden nu 48 museer, og har på verdensplan haft mere end 10 millioner besøgende.
Museum of Illusions København har ambitioner om dels at være et attraktivt og levende sted for familier, unge og skoler men også for Københavns mange konferencegæster og for virksomheder, der vil have en unik oplevelse.
Vi er et bidrag til liv i byen og folk på gaden. En by skal konstant udvikle sig og være attraktivt for både beboerne og de mange tilrejsende. Vi kan byde på unikke oplevelser, hvor interaktion med vores installationer skaber undren, gode grin og fællesskab. Vi er på den måde et oplagt indslag i en konferenceplan eller en virksomheds medarbejderaktivitet.
Majbritt Lin Walbom, administrerende direktør for Museum of Illusions København
Verdenspremiere og et stykke dansk kultur og historie
Med udgangspunkt i illusionens kunst, fysik og naturvidenskab skaber Museum of Illusions installationer, der gerne må røres og som aktiverer sanserne, udfordrer perspektivet og vækker fantasien for gæster i alle aldre året rundt.
Gæster kan opleve populære illusioner som Walk-In Kaleidoscope, Infinity Room og The Vortex Dome, en installation der gør brug af metodikken Fluid Dynamics. Og så er der verdenspremiere på installationerne Flipping Fish samt Shade Illusion, der leger med formerne!
Dansk kultur og historie har også fundet vej ind i udstillingen. Gæsterne kan fx besøge en dansk pølsevogn på en helt ny måde, klatre op ad en historisk københavnsk facade fra Nyhavn og føle
H.C. Andersens tilstedeværelse.
Den 1200 m2 store udstilling, med sine 72 permanente installationer, byder på minde- og fotoværdige oplevelser, der også giver indsigt i den fascinerende videnskab, der ligger bag illusionerne.
Det perfekte udflugtsmål
Museum of Illusions er det perfekte udflugtsmål for familier, turister, studerende og kunstentusiaster. Uanset alder og baggrund fortryller og forbløffer museet sine gæster.
Illusionseksperter forklarer videnskaben bag illusionerne og hjælper med fotos. Museet har flere adskilte udstillinger, et hjernevriderrum og en hall, der er perfekt til afholdelse af arrangementer.
Foto: Museum of Illusions / PR
Skriv et svar