Liveblog fra aftens SAS EuroBonus event

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS starter deres EuroBonus event for deres bedst betalende kunder klokken 18:00. InsideFlyer blogger live derfra, så du kan følge med fra sidelinien, og få alt det nyeste fra SAS her på bloggen.

Selve eventet forgår i Vilhelm Lauritzen terminalen i Københavns Lufthavn Kastrup. Vilhelm Lauritzen Terminalen er den første passagerterminal i Københavns Lufthavn Kastrup. Terminalen var i drift fra 1939 og frem til 1960, hvor den nuværende lufthavns terminal 2 blev taget i brug.

På dette event kan du blandt andet møde:

  • CEO for SAS, Anko Van Der Werff
  • Head of EuroBonus, Aron Backström

Anna Sandell, Head of Media Relations i Sverige, vil guide deltagerne igennem aften, sammen med medvært Nils Brynjulfsson, Air Purser hos SAS.

Vil du have liveopdateringer der nødvendigvis ikke kommer med i Livebloggen? Så kan du med fordel følge InsideFlyer på Instagram, hvor der vil blive lagt stories op eventet igennem. Denne konto kan følges her.

Livebloggen

Klokken 15.06

Velkommen til InsideFlyers livedækning af SAS EuroBonus Eventen i Vilhelm Lauritzen terminalen. Eventet starter klokken 18.00 og herfra vil vi løbende blogge fra det tidspunkt vores 2 deltagere ankommer, til eventet slutter omkring klokken 21.00. Vi håber I vil læse med på denne liveblog fra klokken cirka 17.45. Hvis der er spørgsmål, så stil dem gerne i kommetarsporet under artiklen.

Klokken 17.37

Godaften, kære InsideFlyer læsere, og atter engang velkommen til vores liveblog. Vores 2 deltagere sidder netop nu i en Taxa på vej mod Vilhelm Lauritzen Terminalen, hvor de ankommer inden længe.

Klokken 17.44

Vi er klokken 17.43 ankommet til Vilhelm Lauritzen Terminalen. Vi starter check-in proceduren ved en hangar.

Vel ankommet til Vilhelm Lauritzen Terminalen

Klokken 17.47

Velankommet i hangaren, og check-in fuldført.

Klokken 17.59

Vi har fået plads på forreste række, og afventer nu arrangementets start:

Klokken 18.04

Folk står og smalltalker her kort inden starten på aftenens arrangement. Der serveres champagne, øl og diverse snacks.

Klokken 18.08

Det forlyder at der til aftens arrangement er, små 200 gæster samt 200 på venteliste. Alle gæster har betalt 2000 EuroBonus points for at møde op.

Klokken 18.13

Med 2 minutter i showstart, er folk ved at havde fundet deres pladser. Eksklusive dem der skal på scenen.

Klokken 18.15

Arrangementet tager nu sin begyndelse.

Klokken 18.18

SAS har valgt at parkere en af selskabets Airbus A350-900 fly ude foran Vilhelm Lauritzen Terminalen.

Klokken 18.21

Efter en kort velkomst video og præsentation af SAS, giver aftens værter en præsentation, og byder velkommen til aftens show.

Klokken 18.23

Anko og Aron har taget plads i den varme stol. Partnere fra Avis og SEB er også at finde i aften.

Klokken 18.30

Anko og Aron takker personligt de mest loyale rejsende der flyver med SAS. Derudover er en samtale om Covid-19 og krigen i Ukraine. Dette betyder at markedet ændre sig for blandt andet SAS.

Klokken 18.34

Der tales blandt andet om at SAS skal være et konkurrencedygtigt i et hårdt præget marked med luftfart. Dette betyder at SAS blandt andet vil lancere flere digitale løsninger, samt et hav af nye destinationer på rutekortet. Appen lanceres allerede i næste uge på IOS enheder.

Klokken 18.38

SAS har været et hårdt prøvet luftfartselskab, og er det fortsat. Derfor er selskabet underlagt en amerikansk Chapter 11. 100 dage er nu gået, og denne chapter 11 ordning tillader det SAS at flyve videre, imens en rekonstruktion står på.

Klokkken 18.42

Chapter 11 gør blandt andet at SAS kan genforhandle leasingaftaler på selskabets fly. EuroBonus er ikke påvirket af SAS Chapter 11.

Klokken 18.46

Lige nu bliver det diskuteret om at SAS ønsker at gå i dialog med producenter af elektriske fly. SAS ønsker at der skal være 30 sæder i disse fly, til kortere ruter. Derudover diskuteres der at 50 sæder på disse fly nok vil være realistisk i fremtiden.

Klokken 18.51

Så snakkes der om EuroBonus. EuroBonus fejre i år 30 års jubilæum som bonusprogram. Der er fortsat stort fokus på “core business” men også på EuroBonus partnere.

Klokken 18.55

Nye tiltag bliver præsenteret. Blandt andet en ændring af EuroBonus mastercard. Der kommer flere bonusbilletter til rådighed, også en bedre service til EBD (EuroBonus Diamond) medlemmer, der blandt andet nu kan skrive sig på en liste og blive ringet op. Derved undgår de telefonkøerne.

Klokkken 18.57

Der arbejdes på et personligt “bagtag” som EuroBonus Diamond medlemmer får, også skal de ikke længere printes ud i lufthavnen.

Klokken 18.58

Nu åbnes der for spørgsmål blandt de deltagende til aftens arrangement.

Klokken 19.00

Anko: Idet at det russiske luftrum er lukket, så har SAS problemer memd de asiatiske ruter. Dette giver 3 timers ekstra flyvning og det koster penge. Mange penge.

Klokken 19.04

Lige nu diskuteres der om afgangsfrekvenser på flere af SAS ruter. Der kommer blandt andet et spørgsmål om at det er svært at holde møder i udlandet, når der kun er 1 daglig afgang i hver retning.

Klokken 19.04.30

Anko svare til ovenstående spørgsmål, at flere ruter med lave frekvenser, i forhold til før Covid-19 desværre er svære at gøre profitable igen.

Klokken 19.10

Så kom der et spørgsmål om blandt andet kundeservice. Det skandinaviske kundeservice er i orden. Men andre kundeservice rundt om kan ikke løse problemer der opstår blandt kunderne.

Klokken 19.12

Anko: Vi vil forsøge at løse problemer i vores kundeservice på andre sprog. En af ulemperne har været Corona der har kostet SAS en masse dygtige medarbejdere.

Klokken 19.18

Et spørgsmål kom til Anko, og det omhandler om SAS atter går efter at blive det mest præcise flyselskab. Ankos svar var et ja. Men problemerne ligger ofte i lufthavnene rundt om. Desuden nævnes der hændelser såsom droner i Norge og birdstrikes som nogle af begrundelserne for aflysninger og SAS har kurs imod 1% aflysninger.

Klokken 19.22

Et spørgsmål kommer ind, og det går på at der er for lille forskel på Diamond og guld medlemmer i SAS. Der bliver svaret at der kommer flere tiltag for at hæve niveauet for Diamond medlemmer, men SAS og EuroBonus ønsker endnu ikke at offentliggøre tiltagende.

Klokken 19.24

Et spørgsmål kommer ind om en af tingene for et medlem af Diamond eksempelvis kunne være “frit midtersæde” i SAS Plus. Desværre er der tekniske problemer ved at få det til at fungere i praksis.

Klokken 19.28

Et spørgsmål går på: Der er problemer med at opretholde status på grund af visse ruter til eksempelvis Asien ikke længere flyves. Svaret lyder: “Der vil desværre være medlemmer der falder fra, eftersom der ikke kan flyves på de ruter som folk er vant til. Desværre men beklageligt.”

Klokken 19.33

Der kommer nu et spørgsmål omkring bæredygtighed. Det er desværre noget vi kigget på men faktum er at kun cirka en halv procent af kunderne ved SAS benytter sig af tilbuddet om at tilkøbe “biobrændsel” til selskabets flyvninger.

Klokken 19.35

De sidste spørgsmål er nu blevet stillet, og arrangementet er nu afsluttet. Den sidste time af arrangementet vil foregå fra Vilhelm Lauritzen Terminalen.

Vi lukker livebloggen ned nu, og takker jer for at læse med. Godaften der ude, og hvis du vil se mere fra det sidste af arrangementet så kan du se med på insideFlyers instagram ved at klikke :HER:

Der kommer inden længe en artikel om hele arrangementet, så husk at følg med på insideFlyer dagligt.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *