Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Lufthansa´s koncernchef (CEO) Carsten Spohr er fortaler for en enkelt lufthavn i Berlin, snarere end at opretholde Berlin Tegel når Berlin Brandenburg International en gang åbnes. Spohrs udtalelser kommer en uge efter at Ryanair´s Chief Marketing Officer, Kenny Jacobs, udtalte sig positivt i forhold til at opretholde Tegel-lufthavnen.
I et interview med Berliner Morgenpost, udtaler Carsten Spohr så, at det at beholde to lufthavne fører til forvirring for passagerene.
«Erfaringen har vist at det er mere effektivt for alle involverede hvis alt det flyoperative foregår på et sted,» sagde han. «Ellers opstår spørgsmålet hurtigt: Hvem flyver fra hvilken lufthavn?»
Spohr indrømmer at forsinkelser med åbningen af Berlin Brandenburg International har ført til «et væsentligt tab i encifrede millioner» for Lufthansa, men føjer til at han primært fra en ingeniørs perspektiv er flov over forsinkelserne. Den nye lufthavn skulle oprindeligt være åbnet for kommerciel drift i 2011, men en række tekniske problemer fortsætter med at udskyde opstarten. Den seneste forsinkelse, som betyder at det er usandsynligt at lufthavnen åbner i 2017, er relateret til problemer med sprinkleranlæg og automatiske dører.
Underdimensioneret ?
Tilhængere af «Berlin braucht Tegel» – «Berlin Behøver Tegel» – mener at den nye lufthavn ikke vil have tilstrækkelig kapacitet til at håndtere de 32,9 millioner passagerer om året som Berlins to lufthavne i dag betjener. I den første fase, vil lufthavnen blot have en kapacitet på 27 millioner passagerer årligt.
Oprindeligt udgivet af Peter Fox på InsideFlyer.no
Skrotbil Skrotpræmie bil siger
Så må de bygge noget større 🙂