Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Flyselskaberne har været under stort pres for at tilbagebetale flybilletterne for det rekordstore antal aflyste fly. Lufthansa oplyser, at de hidtil har tilbagebetalt mere end 17 milliarder danske kroner til deres kunder i år.
Selvom de fleste forstår, at rejsebranchen er inde i en meget vanskelig periode, har luftfartsselskaberne fået massiv kritik fra både forbrugere og forbrugerorganisationer for at den lange tid, det tager at tilbagebetale billetterne for aflyste flyvninger. Ikke alle selskaber har ønsket at offentliggøre beløbet, men for Lufthansa er det over 2,3 milliarder euro. Eller over 17 milliarder danske kroner.
Lufthansa siger i en pressemeddelelse, at de har tilbagebetalt krav fra omkring 5,4 millioner kunder. Dette udgør ca. 92% af de samlede krav. Selskabet sigter mod at have behandlet alle tilbagebetalinger op til 30. juni inden udgangen af august.
Mere effektiv udbetalingsproses
I de sidste uger har Lufthansa implementeret flere tiltag for at behandle refusionerne hurtigere. Selskabet har blandt andet strømlinet procedurerne, og styrket bemandingen ved at overføre medarbejdere fra andre afdelinger.
For at gøre det lettere for kunderne at tilpasse deres rejseplaner, vil Lufthansa fortsætte med at lade alle billetter være fleksible. Dette betyder, at man frit kan ændre alle billetter på alle ruter, selv de aller billigste “light-billetter” på økonomiklasse.
Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er skrevet af Martin Damm Laupstad og bragt på vores norske søsterside.
Forsidefoto: Pit Karges / Pixabay
Skriv et svar