Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Lufthansa-gruppen har lanceret en chat-robot ved navn Mildred. Hun finder frem til de billigste flybilletter indenfor de næste 9 måneder.
Brugeren kan herudover begrænse søgeresultaterne til bestemte datoer, serviceklasser, og destinationer. Alt foregår via Facebook Messenger, hvor man kan skrive direkte til Mildred og få det fulde overblik over hvor man kan få den bedste pris og til hvilke destinationer.
Chat-robotten kan søge på rejser mellem alle lufthavne som Lufthansa servicerer, og finder som standardsøgning den billigste 7-dages rejse i de kommende 9 måneder, men man kan også begrænse søgningen ved at fortælle Mildred på hvilket tidspunkt man gerne vil rejse. Eksempelvis kan hun søge efter bestemte ugedage, måneder eller helligdage. Ønsker en specifik serviceklasse (Economy, Premium Economy, Business eller First red.) tager Mildred også hensyn til det. Efter at have fundet den foretrukne rejse kan Mildred stille dig videre til bookingen hos LH.com hvor man kan foretage den endelige bestilling.
Mildred med egen avatar
Avataren er designet som en hyggelig dame med briller og rosa Playmobil-hår. Brugerne af servicen behøver ikke udfylde skema eller ekstra oplysninger om en selv, da hele processen foregår som en skriftlig dialog med Mildred – hvilket nok også er grunden til at Lufthansa har valgt at anvende Facebook Messenger til servicen. Eksempelvis husker Mildred ens seneste forespørgsler, foretrukne lufthavn samt forsøger at besvare alle spørgsmål man kunne have omkring ens rejse.
Chat-robotten forstår både engelsk og tysk. Samtidig er hun koblet op til Googles Geolocation database, så man kan også specifikt spørge om at komme til en specifik turistattraktion (Eiffeltårnet, Big Ben osv.) – så vil robotten automatisk finde den nærmeste lufthavn og finde den bedste pris.
Tilgængelig som beta-version
Mildred er allerede tilgængelig som en beta-version og kan testes via dette link eller ved at søge efter “Lufthansa Best Price” i Facebooks søgefelt på enten computer eller via iPhone eller Android appen.
Gruppen af udviklere har udviklet Mildred således at hun kan svare og forstå en række forskellige spørgsmålsformuleringer, men det forventes at hun kommer til at udvikle sig meget over den nærmeste tid
“Funktionaliteten af Mildred er allerede stor, men det er vigtigt for os at lancere en beta-version for at give hende chancen for at lære endnu mere. I den digitale verden er det hastighed og teknologi der tæller. Det indebærer at vi hurtigt må teste en ny version og integrere tilbagemeldinger fra brugerne – Dr. Torsten Wingenter, Head of Digital Innovations, Lufthansa
Kilde: Lufthansa
Denne artikel er oprindeligt skrevet af Peter Fox fra vores norske søsterforum, InsideFlyer.no
Skriv et svar