Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Når Lufthansa gruppen i starten af 2019 modtager de planlagte Airbus A320 fly, vil kunderne for første gang kunne opleve nye ens sæder på kort- og mellemdistance ruter.
Den nye ergonomiske fordeling af trykket og et fuldt struktureret sædebetræk, vil give passagerene en endnu større komfort ombord, skriver Lufthansa i en pressemeddelelse. Den nye innovative avislomme er nydesignet, hvilket giver et tyndere ryglæn, som tilbyder passagerne mere personlig frihed. Desuden vil rejsen blive endnu mere komfortabel, ikke kun under flyvningen, men også når flyet befinder sig på landjorden under start og landing. Tidligere kunne sædet lænes 12 grader tilbage under de tre faser nævnt ovenfor, men med de nye sæder kan ryglænet lænes 20 grader tilbage under hele flyvningen. Business Class passagerer kan endda læne sædet hele 26 grader bagud, når flyet er i luften.
For første gang introducerer Lufthansa, SWISS og Austrian Airlines standardiserede sæder, som giver den samme rejseoplevelse på tværs af de tre selskaber. Foruden fordelen for passagererne, så har man under udviklingen også fokuseret på at reducere vægten og vedligeholdelsesomkostningerne.
Det er det italienske firma Geven, som skal levere de nye sæder.
De nye Airbus A320 I Lufthansa gruppen vil blive konfigureret og standardiseret, så flyene med en meget lille indsats på kort tid kan blive flyttet mellem selskaberne i Airbus gruppen. Det giver Lufthansa gruppen mulighed for hurtigt at reagere på udviklingen i passagertallene og flytte fly og kapacitet på tværs af selskaber og hubs. Omkostningerne til konverteringen og downtime bliver også reduceret betydeligt.
Foto: Lufthansa
Skriv et svar