Marriott sætter højere standarder for rengøring under COVID-19.

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Marriott International er i 92 år blevet anerkendt for deres engagement i kvalitet, standarder og træning. Derfor har man skabt Marriott Global Cleanurity Council – renlighedsrådet.

D. 21. april 2020 annoncerede hotelkæden, at de har lanceret et nyt råd, der skal hæve deres renlighedsstandarder, gæstfrihedsnormer og -adfærd. Derudover skal det nye renlighedsråd hjælpe med at imødekomme de nye sundheds- og sikkerhedsudfordringer under COVID-19.

Vi lever i en ny tidsalder med COVID-19 foran og centrum for vores gæster og vores medarbejdere. Vi er taknemmelige for den tillid, som vores gæster har vist os gennem årene.

Vi ønsker, at vores gæster skal forstå, hvad vi laver i dag og derfor planlægger vi, at vi indenfor den nærmeste fremtid vil hæve deres standarder inden for områderne; renlighed, hygiejne og social distancering.

Når man besøger vores hoteller, ønsker vi, at vores gæster kender til vores engagement i deres helbred og sikkerhed. Det er dog lige så vigtigt for os, at vores medarbejdere kender de ændringer, vi foretager, for at hjælpe med at beskytte deres helbred, når de betjener vores gæster.

Arne Sorenson, President and Chief Executive Officer, Marriott International.

En ny måde at se renlighed på

Marriott har længe har haft et ry for høje standarder for hotelrenlighed med veletablerede rengøringsprocesser og træning på plads.

Nu har hotelkæden skabt Marriott Global Cleanurity Council der skal hjælpe med at tackle COVID-19-pandemien på hotelniveau. Derudover skal de være med til at fremme virksomhedens indsats på dette område. Marriott Global Council er fokuseret på, at udvikle det næste niveau af globale standarder, normer og adfærd for gæstfrihed, der er designet til at minimere risikoen for smitte samt forbedre sikkerheden for både gæster og medarbejdere.

Forbedret teknologi til at modvirke virusspredning

Marriott implementerer forbedret teknologi i løbet af de næste par måneder. Herunder elektrostatiske sprøjter med desinfektionsmiddel i hospitalskvalitet, der skal bruges til at rense overflader på hele hotellet. Elektrostatisk sprøjteteknologi bruger den højeste klassificering af desinfektionsmidler, der er anbefalet af Centers for Disease Control and Prevention (CDC) og Verdenssundhedsorganisationen (WHO).

Sprøjterne rengøre og desinficerer hurtigt hele områder og kan bruges til rengøring og desinfektion af f.eks. værelser, lobbyer og motionscentre. Derudover tester virksomheden ultraviolet lysteknologi til at desinficere nøgler til gæster og personale.

Billede: Marriot

De nye ændringer

Over de næste par måneder, vil gæster der befinder sig på hotellerne, bemærke en række tilføjelser til vores rengøringsprogram. Disse tilføjelser er designet til give en endnu højere standard for renlighed af hotellerne.

De specifikke fokusområder inkluderer;

  • Overfladearealer: COVID-19 har skabt opmærksomhed om vigtigheden af overfladens renhed. Derfor kræves det, at alle overflader på hotellet behandles grundigt med kvalitets desinfektionsmidler. Det kræves også, at rengøring udføres med øget frekvens. Derudover vil Marriott placere desinficeringsservietter på alle værelse til personlige brug.
  • Gæstekontakt: CDC og WHO advarer om direkte, person-til-person-kontakt som den primære smittekilde til COVID-19.
    For at hjælpe med, at minske risikoen for transmission på denne måde, bruger Marriot skiltning i lobbyerne for at minde gæsterne om, at opretholde sociale distanceringsprotokoller. Derudover har man valgt at fjerne eller omarrangere møbler i f.eks. lobbyerne, for at give mere plads til distancering. Man har også valgt at stille masker og handsker til rådighed for personalet. Derudover har man sat håndsprit op ved indgange til hotellet samt nær receptionen, ved elevatorer samt fitness og mødelokaler. Udover alt dette, kan gæster på over 3.200 af Marriotts hoteller, vælge at bruge egen telefoner til at checke ind på. På denne måde får man adgang til værelset uden nogen form for kontakt. På telefonen kan man også bestille f.eks. roomservice som vil blive leveret ude foran døren. På denne måde undgår man direkte kontakt.
  • Mad: Marriott’s program for fødevaresikkerhed inkluderer forbedrede retningslinjer for hygiejne. På Marriott trænes alle fødevarebehandlere og supervisorere i sikker madlavning og servicepraksis. Marriott’s er forpligtet til at udføre egenkontrol af mad/drikkevarer ved hjælp af virksomhedens fødevaresikkerhedsstandarder og retningslinjer. Overholdelsen valideres af uafhængige revisioner.

Sikkerhed for vores gæster og medarbejdere har altid været den højeste prioritet for Marriott. I dag har vi drøftet vores sikkerhed i forbindelse med COVID-19. Vi ønsker, at vores gæster skal vide, at vi gør alt, hvad vi kan for at byde dem velkommen tilbage til et sikkert og rent hotelmiljø, når de begynder at rejse igen.

Ray Bennett, Chief Global Officer, Global Operations, Marriott International

Kilde samt forsidebillede: Marriott

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *