Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Det er helt sikkert med god vilje at de forsat skærer deres langruteprogram til. Den primære årsag er forsat mangler fly som ellers skulle bruges og det er for dyrt at leje sig til kapaciteten.
Lige nu står Norwegian med mindst 10 Boeing 787 Dreamliners og 18 Boeing 737 MAX som ellers skulle være brugt på mange af disse ruter og afgange. Derfor ser vi nu endnu en konsekvens af de igangværende problemer med flyene fra Boeing og motorerne.
Norwegian har også gang i et større spareprogram, som skal holde væksten nede og fokusere på indtjeningen, men dette er næppe hovedårsagen, men hjælper dog helt sikkert med at holde væksten nede.
Disse nedskæringer i langruteprogrammet ud af Gatwick rammer også danskerne. Da Norwegian for ikke så lang tid siden meldte ud at de ville fjerne stort set alle deres direkte langruter fra København (og resten af Norden), så ville Gatwick være det hub, man ville skulle igennem. Når der er færre afgange at vælge imellem, så bliver det også mindre attraktivt for danskerne. Muligvis vil priserne til destinationerne også stige en smule, da kapaciteten sættes ned.
Norwegian Air UK lavede tidligere på ugen følgende tilpasninger til det kommende vinterprogram:
London Gatwick – Boston
Mellem den 10. januar 2020 og frem til den 12. februar 2020 er der reduceret fra 7 til 5 ugentlige afgange
London Gatwick – Buenos Aires Ezeiza
Mellem den 6. november 2019 og til den 15. december 2019, samt mellem 20. januar 2020 og 22. marts 2020 er der reduceret fra 7 til 5 ugentlige afgange.
London Gatwick – Los Angeles
Mellem den 13. januar 2020 og frem til den 12. februar 2020 er der reduceret fra 7 til 5 ugentlige afgange.
London Gatwick – Miami
Mellem den 27. oktober 2019 og til den 9. december 2019 reduceres der fra 7 til 6 ugentlige afgange.
Mellem den 10. januar 2020 og frem til den 24. februar 2020 er der forsat 5 ugentlige afgange.
London Gatwick – Orlando
13JAN20 – 23FEB20 Reduce from 5 to 3 weekly (Day 357)
Tidligere er følgende ændringer meldt ud:
- London Gatwick – Las Vegas eff 27OCT19 Service cancelled
- London Gatwick – San Francisco eff 27OCT19 Service operates 4 weekly, compared to 3 weekly to Oakland in W18
- London Gatwick – Tampa 15DEC19 – 12JAN20 Increase from 2 to 3 weekly
Lars siger
Det er interessant at se hvor store problemer norwegian har med deres B787 fly. Ingen andre B787 operatør har i nærheden af det samme antal B787 grounde som Norwegian. Hverken hvis man kigger på antal eller procent af operatørens flåde.
norwegian’s økonomiske krise ser efterhånden ud til at være værre end den SAS var ude i for nogle år siden. SAS var i det mindste ikke nød til at grounde fly fordi de ikke havde råd til at få dem reperaret.
Hans Madsen siger
[email protected]
Hvor har du sådan en viden fra. Hvis det var noget der var offentlig kendt, så er jeg temmelig sikker på at man havde læst om det noget før. Motor problemerne er jo ikke et issue kun for Norwegian. Der er stribevis af selskaber der står i samme dilemma.