Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Norwegians globale ekspansion fortsætter med lanceringen af en ny, direkte rute mellem London Gatwick og Argentinas hovedstad Buenos Aires.
Det bliver Norwegians første destination i Sydamerika. – en milepæl for selskabet, siger koncernchef Bjørn Kjos:
Lanceringen af ruten til Buenos Aires er en ny milepæl for Norwegian og en vigtig del af vores globale strategi. Dette er den allerførste rute til Sydamerika og markerer starten på selskabets planer om ekspansion i Argentina.
Norwegian vil flyve fire gange ugentligt mellem London Gatwick og Buenos Aires med opstart 14. februar 2018. Selskabets 787 Dreamliner vil betjene Buenos Aires-ruten. Norwegian forventer også at der kommer mindst 20 Boeing 787 Dremaliners på basen i London Gatwick inden 2020. Norwegian bliver dermed meget hurtigt en stor operatør i lufthavnen.
Tidstabellen
Tidstabellen ser således ud:
- DI7505 London til Buenos Aires med afgang klokken 08:15 og ankomst klokken 19:00 – afgange mandage og fredage
- DI7505 London til Buenos Aires med afgang klokken 09:30 og ankomst klokken 08:15 (+1 dag) – afgange onsdage og lørdage
- DI7506 Buenos Aires til London med afgang klokken 13:00 og ankomst klokken 05:00 (+1 dag) – afgange torsdage og søndage
- DI7506 Buenos Aires til London med afgang klokken 21:00 og ankomst klokken 13:00 (+1 dag) – afgange mandage og fredage
Dette er også et direkte angreb på British Airway,s som i lang tid har været ene om ruten fra London. Der kommer således et naturligt fokus og et pres på priserne. Det er også interessant at det IAG ejede lavsprisselskab LEVEL (som også ejer British Airways) lige har startet en rute op fra Barcelona til Buenos Aires. Så det sætter et prispres på de flyselskaber, som hidtil har haft dette som eneområde.
Det er muligt at flyve med Norwegian fra Danmark, men flyforbindelserne er ikke på alle afgangene lige gode. Så når du søger efter billetterne skal du være lidt ekstra opmærksom på at du ikke ender med en overnatning eller lang ventetid.
Priserne
Det er altid interessant om priserne nu også er de billigste med Norwegian. Lad os se på et par eksempler.
Hvis du kigger på en tur i Norwegians Premium kabine, så ligger prisen lige nu på 6.748,- kroner (one-way). En returbillet kan du finde til godt 13.000,- kroner. Dette er ganske gode priser.
En Premium billet giver også adgang til fast track og lounge før din adgang.
Det er også muligt at komme billigt afsted hvis du rejser i økonomi. Her skal du dog som altid være opmærksom på at den billigste billet ikke er inklusiv bagage, mad og drikke ombord, samt sædevalg. Kigger vi på en pris for en returbillet her, så kan du finde dem til godt 5.000,-. Hvis du vil have have en billet med bagage, mad og drikke ombord, samt vælge hvor du/I skal sidde henne koster det 1.200,-. Denne billettype kalder Norwegian for LowFare+.
Et kig rundt på priserne, så er dette forsat det billigste du kan finde på markedet i dag, men forskellen mellem Norwegian og for eksempel British Airways er ikke mere end 2-300,- på en returbillet. Så der er en god grund til at kigge ekstra efter, da det kan vise sig at Norwegian ikke altid er billigste mulighed.
Et kig på en returbillet fra København til Buenos Aires via London i den billigste billetklasse (LowFare) til 5.629,- ser således ud:
Vi glæder os her på InsideFlyer at der nu er kommet endnu et flyselskab, som flyver fra Europa og til Argentina. Dette kan hjælpe til at priserne i Sydamerika bliver lavere grundet den øgede konkurrence fra nu Norwegian og tidligere LEVEL.
Forsidebilledet er fra Emirates
Skriv et svar