Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Norwegian udvider deres netværk fra Danmark – i denne omgang åbner de 1 ny rute ud af Billund, samt øger frekvensen på fire ruter ud af København.
Norwegian udvider igen sit danske rutenet. Fra 1. juni tilbyder flyselskabet en splinterny rute mellem Billund og spanske Barcelona. Ruten, som opereres indtil 23. oktober, får to ugentlige afgange, mandag og fredag. Udover den nye Barcelona-rute har Norwegian flyvninger til Alicante og Oslo fra Billund.
[blockquote style=”1″]Det er glædeligt, at vi nu kan tilbyde rejsende fra Billund en rute til Barcelona, som er et af vores mest populære rejsemål. Samtidig tror vi på, at ruten vil bidrage positivt til turismen i lokalområdet omkring Billund, da mange spaniere vil ønske at besøge Legoland. Vi glæder os til at byde passagerer velkommen om bord på vores nye, mere miljøvenlige fly med gratis WiFi,” siger Thomas Ramdahl, kommerciel direktør i Norwegian.[/blockquote]
Der også gode nyheder til rejsende fra Københavns Lufthavn. Norwegian øger nu antallet af afgange på fire populære ruter fra lufthavnen. Det drejer sig om ruterne til Malaga, Mallorca, Budapest og Edinburgh. København-Malaga vil gå fra 12 til 13 ugentlige afgange, ruten til Mallorca vil få ni ugentlige afgange mod syv tidligere. I højsommeren vil selskabet operere hele 11 gange ugentligt mellem København og den spanske ferieø. Derudover vil Norwegian flyve seks og otte gange ugentligt mellem henholdsvis Edinburgh og Budapest.
- København-Malaga: Fra 12 til 13 ugentlige afgange
- København-Mallorca: Fra 7 til 9 ugentlige afgange. I juni-august øges antallet til 11 ugentlige afgange.
- København-Budapest: Fra 6 til 8 ugentlige afgange
- København-Edinburgh: Fra 5 til 6 ugentlige afgange
Udover den nye Billund-Barcelona-rute udvider Norwegian også i andre dele af rutenettet. Således lancerer selskabet yderligere 10 nye ruter mellem Spanien og Norge, England, Kroatien, Italien og Skotland fra sommerprogrammet næste år.
Dette afspejler at lavprisselskaberne er i konstant vækst, og at efterspørgslen bliver større. Det er positivt for mulighederne for en bred vifte af steder man vil kunne besøge for en fair pris.
Skriv et svar