Opdatering på SAS ruterne til Kina

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS har i dag lavet en ny opdatering på deres aflysninger af ruterne til Kina inklusiv Hong Kong.

Da SAS i går meldte ud at de ville aflyse deres Hong Kong rute, så var det i forbindelse af deres løbende vurdering af situationen med Corona-virus, samt den manglende efterspørgsel det har ført med sig. Derfor var deres besked også at der udover en aflysning frem til slutningen af april (30. april) også ville være tilpasninger i løbet af maj måned. Dette har de informeret om er blevet opdateret nu.

Hong Kong ruten i maj måned

Lige nu ser det ud til at Hong Kong ruten starter maj måned op med følgende afgange fra København (taget ud fra hvad der er i bookingssystemerne lige nu – de kan meget nemt blive ændret igen af SAS):

  • Fra den 30. april og til den 6. maj -> Afgang onsdage og torsdage
  • Fra den 7. maj og til den 23. maj -> Afgang onsdage, torsdage, fredage, lørdage og søndage
  • Fra den 24. maj og til den 26. maj -> Afgang lørdag og søndag
  • Fra den 27. maj og til den 4. juni -> Afgang onsdage, torsdage, fredage og søndage

Ruterne til Shanghai og Beijing har i dag også fået deres aflysninger forlænget til den 30. april 2020. Der vil på disse ruter også være tilpasninger ind i maj måned.

Som i de tidligere opdateringer vi er kommet med, så anbefaler vi at du selv er proaktiv og tager kontakt til SAS for at blive ombooket eller få din billet refunderet.

Svært ved at afbestille eller ombooke?

Vi har selv en billet til Hong Kong i slutningen af april og vi er blevet kontaktet af flere som også har dette, men ikke kan få deres billet ændret eller refunderet. Vi har ikke fået en klar besked fra SAS endnu om hvorfor det er et problem, men det tyder på at det primært er rejser i marts måned som bliver håndteret automatisk. April måned er SAS åbenbart ikke helt kommet til endnu. Så igen en opfordring til at være proaktiv og få SAS til at hjælpe med nye rejseplaner – især fordi de selv har meldt det helt officielt ud. Det er ikke helt fair at skulle vente med at få afklaret om ens rejseplaner holder eller ej.

Vi afventer et svar fra SAS på dette og opdaterer artiklen når vi har fået denne information.

Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. Lars siger

    I bør nok gøre opmærksom på at man kun skal kontakte SAS hvis man har købt fly billetten direkte via dem. Hvis man har købt gennem en TA eller OTA skal man kontakte dem i steddet. SAS kan ikke hverken ændre eller refunder disse billetter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *