På besøg i Etihad Airways Innovation Center

Etihad Innovation Center

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

På en rejse til Abu Dhabi, fik jeg mulighed for at besøge Etihad Airways Innovation Center. Kom med på turen gennem innovationscentret.

I innovationscentret, er der mock ups af de nyeste kabineindretninger og bliver der arbejdet på en ny generation af rejseklasserne. I september, var jeg allerede ombord den nyeste Boeing 787-9 Dreamliner, som selskabet bruger på ruten til Amsterdam. Sidste år bragte vi også en anmeldelse af en flyvning på business class mellem Jakarta og Abu Dhabi. I innovationscentret, kan man også beundre The Residence og 787 First Class i fuld størrelse, et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.

This slideshow requires JavaScript.

Economy og Business Class

For at læse mere om kabinerne og service ombord i Economy og Business Class i en 787, kan jeg anbefale at du læser vores InsideLook artikel.

Etihad Airways
Economy Class

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

Sammenlignet med andre flyselskaber fra Golfen, er Etihad’s Business Studio måske ikke helt så ‘spændende’, men det er måske et bevidst valg. Sædet og kabinen er designet meget funktionelt. I følge selskabet, ønsker de fleste passagerer helst at sove godt, arbejde eller slappe af. Derfor byder sædet på en stor seng, et stort bord, diverse kontakter i nærheden, og en stor skærm. Der er ikke mange dikkedarer eller blingbling, som hos for eksempel Emirates.

Etihad forventer derfor heller ikke at komme med et revolutionærende nyt sæde i den nærmere fremtid. Der bliver selvfølgligt hele tiden kigget efter forbedringer. Forvent derfor nærmere en Business Studio 2.0 end en revolutionærende Business Suite.

Boeing 787 First Class

I deres Boeing 787 fly har Etihad suiter i First Class I en 1-2-1 inddeling. Helt som forventet, byder de på mere plads og især mere privacy. Også sengen er større, fordi det ikke skal flugte med sædet foran.

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

Ligesom mange andre flyselskaber, kan også Etihad mærke at forespørgslen efter First Class er aftagende. Langt de fleste Boeing 787 fly er derfor bestilt i en 2-klasse konfiguration. Etihad har 5 Dreamliners med First Class for enkelte premium destinationer. Indretning af de kommende A350’er er endnu ukendt.

A380 First Class og The Residence

På deres A350 er Etihad gået all-in med to First Class produkter: “normale” Apartments og The Residence.

Apartments på det øverste dæk er stillet op i en 1-1 inddeling. Der er derfor kun én midtergang på den brede A380! Apartments byder på en separat stol og seng. Med den opstilling kan den enda omdannes til en slags dobbeltseng.

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

Og så er der The Residence. Måske toppen af poppen indenfor kommerciel luftfart, med et tilhørende prisskilt. Passagerer i The Residence får ikke kun en stol, men også deres eget badeværelse, soveværelse og butler! Derudover kan meget tilpasses til personlige ønsker, som en tilpasset menu eller drikkevarer.

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

Etihad design

Det jeg godt kan lide ved Etihad er de små detaljer, hvor du finder den arabiske kultur eller hvor du ikke fornemmer at du er højt i luften. For eksempel har Etihad designet dører til galleyen, så du ikke får fornemmelsen af industrikøkken når du træder ombord. Også finder du trekanter alle vegne, fra loftet til puderne. Og så er der The Lobby, hvor du kan nyde en drink eller snack.

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchman fra vores søsterside Insideflyer.nl



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *