Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Lufthansa er en af de efterhånden få Europæiske flyselskaber, som har et Business Class produkt på deres kortere Europæiske ruter. Jeg fik en mulighed for at prøve dette i et fly, som var leveret i august 2013 og dermed blot 2 år gammelt.
Et helt klassisk Business Class produkt er det dog ikke eftersom sæderne er de samme som i Økonomi delen. Men midtersædet er blokeret, og dette vil jeg hellere have end lidt ekstra benplads, når det drejer sig om disse kortere ture på 1-2 timer.
På denne tur kunne jeg ved booking allerede vælge et vinduessæde på række 1. Det var 01F og var derfor i flyets højre side. Række 1 har den fordel at der er ekstra benplads, så det var et ekstra lille plus.
Jeg ankom til Københavns Lufthavn 40 minutter før afgang. Dette var rigeligt, da jeg kunne gå direkte hen og benytte SAS Fast Track og efterfølgende direkte til gaten. Det er en super fordel at kunne benytte Fast Track generelt, da det let kan spare en for 30-45 minutter, som kan bruges til lidt mere tid til arbejde eller med familien.
Straks ude i gaten kunne jeg gå direkte ombord – uden om den generelle kø, da der var reserveret et spor kun til First Class, Business Class og Lufthansas egne statuskunder (Senator og Hon medlemmerne). En lille ting, men positivt at kunne gå direkte igennem og direkte til flyet. Det giver også muligheden for at blive i loungen lidt længere eller komme sent til gaten, og ikke skulle bekrymre sig over om der er plads til ens baggage.
Vel på plads på min plads på første række kunne jeg følge boarding ske hurtigt og effektivt. Selve fordelen ved første række på de nyere fly er at selve bordet ikke længere er i armlænet, men er sat fast på væggen foran. Dette giver bedre komfort.
Vi kom afsted til tiden og var hurtigt oppe i marchhøjden, hvor servicen begyndte.
En af det gode ting ved Lufthansa og deres Business Class, er at der fuld service ombord. Det vil sige at på denne tur til Frankfurt, var der et fint lille koldt måltid klart – udover et ganske godt udvalg af drikkevarer.
Serveringen er på en bakke, hvor helt måltidet er samlet. Der er også et lille menukort, hvor man kan se hvad der er på bakken, samt udvalget af drikkevarer.
Det er ofte at serveringen er variationer af tapas. Dette var også gældende på denne tur. Der var en krydret kødbolle af kalvekød og noget tørret oksekød. Dertil lidt grillet grøntsager og Manchego ost.
Derudover var der også en dessert bestående af en vanillabuding og et par gode stykker chokolader til.
Da servicen var ovre var der godt 45 minutter til landing. Vi ankom til tiden og uden yderlige forsinkelse. Dette gjorde det let for mig at nå mit næste fly til New York senere på eftermiddagen.
Turen var hvad jeg kunne forvente, og jeg vil sige at Lufthansa leverede lige over middel på denne tur fra København til Frankfurt.
Skriv et svar