Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Marriott oplyser på en speciel hjemmeside, hvad du kan forvente dig af de enkelte hoteller i koncernen her under COVID-19 pandemien. På den måde kan du afgøre, hvilke hoteller, du vil bo på.
På mange hoteller tilbydes en buffet med morgenmad. På andre hoteller får du morgenmaden serveret i en madskasser eller måske får du slet intet. Undertiden kan dit værelse blive gjort rent under opholdet – og du kan få vasket og strøget dine skjorter. Har du adgang til hotellets lounge, vil du få en mulighed for at forsyne dig fra lobbybaren eller er alt lukket? Indtil nu har du kun kunnet finde ud af det ved at ringe eller skrive til hotellet. Men nu er der en anden mulighed. Du kan tjekke det hele på en speciel hjemmeside.
Tjek online, hvad Marriott tilbyder
Marriott har nu et online-værktøj, der f.eks. kan bruges til at finde ud af nøjagtigt, hvilke restauranter på hotellet der er åbne, om loungen er åben, eller om der er rengøring på værelset. Det er meget let at få disse oplysninger, for Marriott har lavet en speciel hjemmeside, der fortæller alt: whattoexpect.marriott.com/. Desværre er der ingen søgefunktion på siden, så du skal selv finde hotellets individuelle kode og tilføje den. Koden kan let findes, når du laver reservationen – men det er naturligvis lidt besværligt.
Eksempel: Frankfurt Airport Marriott Hotel
Når du i forbindelse med reserveringen af dit ophold går ind på hotellets individuelle hjemmeside, kan du i hotelsidens URL se hotellets bogstavkode. Denne er normalt på fem bogstaver midt i URL’en. På Frankfurt Airport Marriott Hotel ser det sådan ud:
Koden for Frankfurt Airport Marriott Hotel er derfor fraap. Så hvis du søger på webadressen whattoexpect.marriott.com/fraap, får du information om hotellet. Her kan du eksempelvis læse, hvordan morgenmaden serveres og hotellets loungetilbud:
Breakfast: Breakfast will be served in paper bags from 06:30 AM to 10:30 AM, available for pick up or to enjoy in the restaurant. Guest are asked to place their breakfast order together with a preferred pick up time the previous night.
Lounge Access: The M Club, an exclusive part of the Restaurant SkyLoft, is open from 06:30 AM to 09:00 PM. Complimentary drinks, breakfast and dinner boxes will be available, plus a selection of alcoholic and non-alcoholic beverages from 06:00 PM to 09:00 PM. Lounge access is available for Marriott Bonvoy Platinum Elite Members with a room reservation at Frankfurt Airport Marriott Hotel and guests who booked a room or suite with M Club access.
Du kan også læse hotellets procedurer for rengøring: Hvert værelse rengøres grundigt og desinficeres inden din ankomst. Vi gør værelset rent efter din tredje overnatning. Dette foretages, når du ikke opholder dig på værelset. Hvis du gerne vil have værelset gjort rent hver dag, skal du blot fortælle os det.
Andre hotellet i koncernen
Et andet eksempel er Westin Hamburg. Her kan du på https://whattoexpect.marriott.com/hamwi blandt andet læse:
Fitness Center: Open upon reservation of a time slot as a maximum of guests are permitted to use the facilities at the same time. During exercise no mask required.
Spa: Treatments available upon reservation. Sauna, steam bath, relaxation rooms are closed.
Pool: Open upon reservation of a time slot as a maximum amount of guests are permittted in the pool.
Westin Club: Closed
Bar: Open from 12 noon daily
Restaurant: Open for breakfast and Tuesdays to Saturdays for á la carte dinner
Coffeebar: Open daily from 08.00amBreakfast: Offered in Fang & Feld restaurant
Lounge Access: The Westin Club remains closed. Marriott Bonvoy Platinum members receive alternative offerings of alcoholic and non alcoholic beverages and snacks in Blick bar.
Du kan eksempelvis også finde information om Marriott i København på denne side: https://whattoexpect.marriott.com/cphdk. På nuværende tidspunkt findes der ikke informationer om alle hoteller i Marriott koncernen. Eksempelvis hotel Moxy i Sydhavnen, som jeg gerne overnatter på. Når du går ind på siden https://whattoexpect.marriott.com/cphox, bliver du sendt videre til en side med generel information on Marriotts tiltag i forbindelse med COVID-19 pandemien.
Under alle omstændigheder vil mange sikkert synes godt om den nye side med individuel information om de enkelte hoteller. Den store udfordring for Marriott koncernen er, at at opdatere informationerne på hjemmesiden med ændringer og nye tiltag på de enkelte hoteller.
Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig bragt på vores tyske søsterside.
Foto: (c) Marriott International
Skriv et svar