SAS er nået til “fase 3” og nu er billettypen “Bio” klar til salg

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I slutningen af februar måned lancerede SAS to nye “grønnere” billettyper. Disse hed Go Smart Bio og Plus Pro Bio. De blev først testet af på få udvalgte ruter, men fra i dag er de tilgængelige på alle SAS’ indenrigsruter, samt skandinaviske og europæiske ruter.

Vi skrev om de to nye billettyper i deres fase 1 af 3, hvor de bleve prøvet af på blandt andet få udvalgte indenrigsruter.

SAS har en målsætning om at anvende fossilfrit flybrændstof i en mængde svarende til forbruget på alle vores indenrigsflyvninger, senest i 2030. Det er en rejse, som vi tager sammen med vores passagerer, ved nu at gøre det endnu nemmere for de rejsende at bidrage til at nå målet om mere bæredygtige flyrejser. Nu lancerer vi nemlig to billettyper, som begge inkluderer den maksimalt tilladte mængde biobrændstof.

Rejsende, som køber Go Smart- eller Plus Pro-billetter, vil kunne købe disse billetter inklusive cirka 50 % biobrændstof, for at sænke CO₂-udledningerne fra deres SAS-flyvninger.

Vores rejse mod en mere bæredygtig luftfart fortsætter, og ved at øge anvendelsen af biobrændstof baner vi vej til flyvninger uden udledninger. Vi ved, at det er vigtigt for vores kunder – både fritids- og forretningsrejsende – at tage aktivt del i denne indsats, og SAS Bio imødekommer denne efterspørgsel.

Ann-Sofie Hörlin, Head of Sustainability hos SAS.

Fakta om SAS’ Bio:

Go Smart Bio og Plus Pro Bio inkluderer udgifterne for cirka 50 % biobrændstof, som beregnes på en gennemsnitsflyvning, svarende til cirka 60 minutter på svenske eller norske indenrigsflyvninger, 60 minutter inden for Skandinavien, 35 minutter på danske indenrigsflyvninger eller 1,5 time på europæiske flyvninger.

Den mængde biobrændstof, som købes, anvendes til at erstatte den tilsvarende mængde fossilt brændstof i SAS’ drift.

SAS garanterer, at købet af biobrændstof finder sted inden for 12 måneder.   

SAS oplyser at de ingen profit på købet af biobrændstof.

Foto: SAS A321-232 (OY-KBL) i Copenhagen Kastrup Airport (CPH) (BongoPlanes/Claus Madsen)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *