Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Her til morgen valgte SAS at lukke deres dedikerede sider til Sølv, Guld, Diamant og Pandion medlemmerne uden varsel. Grunden er at der kommer ændringer og ting som den årlige Goodie Bag ser ud til at forsvinde.
Det er desværre ikke en overraskende måde SAS vælger at agerer på. Vi har mødt dette mange gange før, hvor ting ændrer sig helt uden varsel. Det er ikke den mest optimale måde at behandle sine mest loyale og bedst betalende kunder på.
Vi har kort talt med SAS og har fået beskeden at:
Systemet er ved at blive evalueret. Det vender tilbage med noget bedre
Kristoffer Meinert, Head of Media Relations & Pressechef i SAS
Hvad dette så er af forbedringer ved vi endnu ikke noget om. Det afventer vi et svar på fra SAS.
SAS skriver selv som forklaring på en anden del af deres hjemmeside følgende:
SAS EuroBonus is constantly striving to offer a relevant and sustainable benefit portfolio for our most loyal members. For several years the goodie bag-benefit has in Diamond member surveys been ranked as one of the least appreciated benefits. This is also confirmed by the low degree of Diamond members choosing to redeem this annual gift.
We have therefore decided to remove the goodie bag-benefit from 31st March 2020 and we apologize for any inconvenience connected to this adjustment. We hope to replace the goodie bag with a new, more valued benefit that enriches the SAS travel experience even further for you as a Diamond member, delivered in a sustainable manner.
SAS skriver helt klart at den årlige Goodie Bag fordel i hvert fald er forsvundet og den ikke ser ud til at komme tilbage, da der ikke var efterspørgsel nok på den.
Den manglende efterspørgsel skyldtes helt sikkert at de gaver som var muligt at vælge simpelthen ikke var noget som var attraktive nok for medlemmerne. Noget som er debatteret hyppigt på InsideFlyers forum, hvor mange af EuroBonus medlemmerne mødes.
En har for eksempel skrevet:
Mere ubrugelig bras, SAS kom nu med noget der er eksklusivt for jeres Diamanter!
Men denne fjernelse hen over natten har betydet at flere medlemmer ikke får muligheden for at vælge om de ville have en gave fra Goodie Baggen. Den beslutning tog SAS for dem. Dette er sådanne ting, der ikke skaber loyalitet når den ene side gør ting uvarslet. Det er som sådan ikke at SAS ikke må eller skal lave om på deres fordele, men det er mere måden det sker på som desværre følger en forkert trend i SAS når der er tale om arbejdet med loyalitet og deres EuroBonus medlemmer.
SAS har allerede fjernet Goodie Bag fordelen fra deres hjemmesider, men den er forsat at finde på deres App:
Den må forventes at forsvinde som fordel der også når SAS App’en næste gang opdateres.
Vi følger sagen og kommer med opdateringer så snart vi får dem fra SAS. Vi glæder os til at se hvad SAS kommer op med af forbedringer.
Hej Henrik Olsen, giv dig tid til at læse dit indlæg inden du publicerer det, det er rigtig ærgerligt når der er fejl, det forringer en ellers god historie og læserens fokus rettes mod udførelsen i stedet for indholdet…
Hej Vibeke,
Tak for din besked og kommentar. Kan du sige lidt mere om hvad fejlen i artiklen er? Det er netop ikke så meget at SAS fjerner Goodie Baggen – det er mere at det sker uden varsel og at det ikke er første gang.
Hilsen
Henrik