Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Vi har havde i starten af denne uge haft en dialog med SAS omkring det at forlænge EuroBonus status endnu et år grundet at COVID-19 pandamien forsætter.
Der er forsat er stor usikkerhed om hvornår vi kan begynde at rejse igen. Dette er der kommet nogle gode informationer ud af fra SAS, som vi beskriver i denne artikel.
Vi kontaktede SAS fordi flere andre flyselskaber allerede har taget konsekvensen af at pandamien endnu ikke er slut eller der er en klar slutdato på det. Så vi ville gerne have SAS til at oplyse hvordan de forholder sig til spørgsmålet om endnu en forlængelse for de EuroBonus medlemmer, hvis optjeningsår er slut i januar eller i en af de næste måneder.
Vi talte med SAS og fik følgende information:
På grund av dessa extraordinära omständigheter har SAS beslutat att erbjuda EuroBonus-medlemmar en förlängning på 12 månader på deras nuvarande medlemsnivå. Förlängningen tillämpas automatiskt på aktiva EuroBonus-konton där medlemmen har uppnått nuvarande medlemsnivå på sina egna meriter, antingen genom att tjäna kvalificeringspoäng eller kvalificerade flygningar. Det gäller medlemmar som har en kvalificeringsperiod med utgångsdatum 31 mars 2020–30 april 2021. Detta innebär att om du är en guldmedlem med en kvalificeringsperiod som tar slut den 30 april 2021 så kommer din guldmedlemskapsnivå att förlängas till den 31 juli 2022.
Alexandra Lindgren Kaoukji, Acting Head of Media Relations Denmark.
SAS har efterfølgende vores dialog skrevet følgende på deres hjemmeside (FAQ om EuroBonus under COVID-19):
Due to these extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension of their current membership level.
The extension will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on their own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–31 August 2021.
This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2021, and membership level expiry date 31 July 2021, your Gold membership level will be extended to 31 July 2022.
Det er meget positivt at SAS allerede nu har taget hånd om det.
Hvad der sker senere er forsat usikkert og ikke noget vi kunne få SAS til at sige klart.
I går skrev SAS følgende til os:
Så ser vi just nu över hur vi ska gå till väga för att säkra att våra mest lojala medlemmar kan behålla sin status även efter april 2021. Vi förstår att många är oroliga, och vi kommer även göra ytterligare förlängningar, men vi planerar även andra åtgärder under året, då vi hoppas på att återgå till en mer normal flygverksamhet. Så det bästa är att regelbundet titta på vår hemsida för mer information som kommer under årets gång.
Alexandra Lindgren Kaoukji, Acting Head of Media Relations Denmark.
Men ud fra denne besked, så ser vi positivt på at SAS også vil gøre noget for at hjælpe de som har et optjeningsår slutter efter den 31. juli 2021. Men vi må vente på at se hvordan præcist det bliver.
Åbner verden op igen, så vil SAS nok ikke bare forlænge med et år. Vi tror at der vil komme en periode, hvor optjeningskravene bliver sænket. Dette er også hvorfor vi ikke kan få noget konkret fra SAS på nuværende tidspunkt.
Men vi følger sagen og har løbende dialog med SAS om dette.
Philip Nyborg siger
Hej Insideflyer
Tak for at dele den skønne nyhed!
Jeg så I mailens titel at der står “De fleste medlemmer kan allerede nu se få bekræftet at deres status automatisk bliver forlænget indtil 2022”.
Hvor er det at man kan se denne bekræftelse? Er det i en seperat e-mail eller andetsteds? Ifølge ovenstående artikel bør jeg nemlig være omfanget at denne nyhed, men min profil viser stadig udløb i 2021.
PÅ forhånd tak.
Med venlig hilsen
Philip
På forh
Henrik Olsen siger
Hej Philip,
Som vi forstår det fra SAS, så sker dette automatisk når din optjeningsperiode plus de 3 måneders “grace” periode er gået. Så i stedet for at gå et niveau ned, så skulle din konto blive på niveau i den nye periode.
Så SAS sender ikke nødvedigvis noget ud til alle – der er dog nogle som her i starten af året har fået en mail om det.
Mvh
InsideFlyer