Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
InsideFlyer har netop modtaget invitationen til et pressemøde i aften. Der vil CEO Rickard Gustafson komme med en opdatering på situationen i SAS.
LINK TIL LIVE DÆKNING AF PRESSEMØDET
(DET ER FORSINKET FORDI DEN SVENSKE STATSMINISTER HOLDER ET PRESSEMØDE NETOP NU)
Vi kan allerede nu oplyse at situationen er alvorlig. Det at indkalde til et pressemøde en søndag aften er ikke noget man gør, hvis det ikke er alvorligt.
Vi kan derfor sige at vi kommer til at høre Rickard Gustafson fortælle om nogle ganke alvorlige tiltag og konsekvenser grundet den nuværende corona krise.
Til Dagens Industri har Rickard Gustafson allerede udtalt at situationen ikke er god.
Antallet af nye bookinger er begrænset og mange kunder vælge at afbestille deres allerede bestilte rejser.
Rickard Gustafson, CEO i SAS
SAS har indtil nu ageret meget positivt og professionelt. De har løbende tilbudt ombookinger og i går gav de også muligheden for at alle bookinger kan byttes ud med en rejse voucher. Så på dette område gør SAS det rigtige. Vi mangler blot at SAS kigger lidt fremad og sikre sig at deres mest frekvente og bedst betalende kunder også bliver sikret. Det skal ske i form af at sætte EuroBonus programmet på pause eller ved at forlænge optjeningsperioden. Det er noget vi forventer SAS vil komme ud med i løbet af den kommende uges tid.
InsideFlyer sidder klar fra klokken 17:15 og kommer med opdateringerne og nyheder fra pressemødet.
Frank siger
Come on. SAS står i en RIGTIG alvorlig situation, med STORE tab hver dag, og en fremtid, som INGEN tør spå om, og så er i bekymret for om i kan bevare jeres EB status. Jeg er sikker på at der komme en løsning på det når panikken har lagt sig, men det er ABSOLUT ikke noget jeg bekymre mig om pt. og min optjenings periode udløber i April og jeg mangler fortsat 20K for at bevare EBD status.
Mange med EuroBonus er offentlige ansatte, som bruger det optjente på deres egen ferie, hvilket i forvejen er noget svineri, eftersom point er optjent af skatteyderne og derfor ikke bør udbetales til den enkelte direktør, chef eller leder. Hvis de personer er nogen af dem der kan finde på at brokke sig nu, så er jeg rystet i min grundvold.
Tro mig. At finde award flights i ferie perioderne er stortset umuligt, og du skal flyve RIGTIG meget hvis du skal optjene point nok til at betale en flybillet for 4 personer til en ferie destination med EB point. 75% af mine EB point er optjent ved opgraderinger jeg selv betaler, eller privat rejser som jeg også selv betaler.
For mig er det vigtigste ved guld eller diamond status at jeg har fast track og lounge adgang på tværs af *A fly selskaberne. Det gør at jeg kan konverter rigtig mange splid timer til arbejds tid når jeg rejser i forbindelse med mit arbejde,
Hvor sendes det på tv?
På DR1 sendes det live.
Det er rettidig omhu, selskabet udviser.
Jeg kom til at tænke på, af de 10.000, der ventes permitteret, gælder det “kun” selve SAS, eller hvad med de underentreprenører, som udfører de mindre fly i flåden? – og hvad mon kontrakten med de selskaber siger? – det får vi sikkert aldrig at vide, men det er bestemt ikke så enkelt som “bare” at sætte vingerne på pause.
Vi kender ikke noget til de kontrakter, men vi får at se hvad der kommer af ruter og equipment i brug den kommende uge. På mange ruter indenrigs vil det nok være små fly og dermed underleverandører der driver dem. Der er jo ikke mange mennesker. På langruterne har cargo også lidt at sige.