SAS med ny procedure for priority boarding

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Rejser du med status eller i enten SAS Plus eller SAS Business Class, så skal du læse med. SAS har netop ændret deres boarding procedurer for Priority Boarding.

Den nye boarding procedurer for Priority Boarding er delt op i 3 større ændringer for dig som rejsende.

De 3 ændringer er:

  • Boarding grupperne ændre navne
  • Prioritets boarding vil blive delt i to grupper
  • Boarding processen vil vises på en ny måde i gaten og i SAS Appen

Boarding grupperne ændre navne

Navnene på boarding grupperne ændre sig. I dag er det bogstaver som vises på dit boarding kort. Dette vises både på det udprintet boarding kort eller det i SAS Appen.

Grunden til ændringen er at SAS har konkluderet at det er nemmere at høre, hvilken boarding gruppe man er tilhører når det er et tal.

Prioritets boarding vil blive delt i to grupper

Der er nu to grupper for prioritets boarding. Her kommer den reelle ændring for de som rejser med enten status eller i SAS Plus eller SAS Business Class.

Gruppe 1 er alle passagerer høj status eller rejsende i Business Class. For EuroBonus status gælder det følgende:

  • EuroBonus Pandion
  • EuroBonus Diamant
  • EuroBonus Guld
  • Star Alliance Guld

Gruppe 2 er alle de som har status under EuroBonus Guld og som rejser i SAS Plus. Så for EuroBonus status gælder det følgende:

  • EuroBonus Sølv
  • EuroBonus Medlem (blot ved at tilmelde sig EuroBonus får man denne status)

Grunden til ændringen er at på mange SAS flyvninger er prioritetsgruppen efterhånden så stor at det reelt ikke føles som en prioritet. Det er denne kundeoplevelse SAS forsøger at gøre noget ved, når prioritets boardingen nu deles i to.

Boarding processen vil vises på en ny måde i gaten og i SAS Appen

Sådan ser de nye boarding grupper ud i gaten. Foto: InsideFlyer (Carsten)

Den nye boarding procedure startede den 3. oktober, så de fleste “børnesygdomme” er formodentlig væk nu. SAS forventer selv at de kun vil opleve problemer de første 36 timer. Dette er primært grundet at boarding kort ikke udstedes i længere tid i forvejen.

Problemer kan skyldes at der på dit eget udprintede boarding kort fortsat står en boarding gruppe med et bogstav. Gør der dette, så skal du forbi en i gaten for at boarde. Har du fået et tal, så kan du blot bruge automaterne i gaten.

Men husk at holde øje med de nye boarding grupper på skærmene i lufthavnene eller i din SAS App.

Foto: Henrik Olsen



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *