SAS og Mikkeller vinder Monocle Travel Top 50 Awards

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS og Mikkeller vinder prisen for “Top onboard tipples” i Monocle Travel Top 50 Awards, som lige er blevet afholdt.

Mikkeller øllen, som har vundet prisen er den øl, blev lanceret på samme tid som SAS ruten fra Stockholm til Hong Kong. Det var den første i serien RAS og fik navnet “RAS No 1 – Sweet & Sour”. Den blev brygget i 1.888 flasker, hvor tallet “8” var et symbol på lykke i den kinesiske kultur.

Sådan så RAS No 1 – Sweet & Sour ud. Den første flaske i en serie af 5, som var i 750ml flasker. De blev kun serveret for rejsende i Business Class startende på ruten til Hong Kong.

Øllen har en base, som er tilsat fermenteret mango, som er med til at give den specielle smag.

Mikkel Borg Bjergsø, stifteren af Mikkeller siger:

Hong Kong has a special place in my heart, because my wife’s family is from there. I love Cantonese food which made it easy for me to find the inspiration for the beer

Beviset på at SAS og Mikkeller har vundet prisen for “Top Onboard Tipples”.

Du kan læse mere om SAS og Mikkeller samarbejdet her.

Du kan læse mere om undersøgelsen, som Monocle har lavet her.

SAS og Mikkeller forsætter deres samarbejder og lige nu kan du smage en “Plane Ale”.

SAS og Mikkeller øllen “Plane Ale”, som du lige nu kan smage, når du flyver med SAS.

Der er også flere nye ølvarianter på vej, så kan du lide en god øl, så er der bestemt gode muligheder ved at flyve med SAS.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *