Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I 2016 valgte SAS at lukke adgangen til en lang række kontraktslounger og Fast Tracks i Europa. Dette var mildest talt ikke noget deres kunder tog let på og der var på InsideFlyer en masser af diskussion om dette. Men SAS laver nu et mindre rebound og giver nu adgang til yderlige ni Fast Tracks i Europa.
Dette oplyser SAS til deres partnere og rejsebureauer i en kort meddelse.
De nye Fast Track er selvfølgelig uden for Norden, hvor SAS har deres egne Fast Tracks eller har aftaler med lufthavnene. Den komplette liste over Fast Tracks finder du her.
Oversigt over Fast Tracks i Norden
Danmark: AAL, BLL, CPH
Norge: AES, BGO, BOO, OSL, SVG, TOS,T RD
Sverige: ARN T4, ARN T5, GOT, MMA
De ni nye Fast Track destinationer
I løbet af vinteren kommer der så mulighed for at få adgang til Fast Track i ni yderlige destinationer.
De nye Fast Track destinationer er følgende:
- Tenerife
- Funchal
- Venedig
- Catania
- Palermo
- Napoli
- Genoa
- Pisa
- Firenze
De nuværende 12 destinationer, som har haft Fast Track, er følgende:
- Alicante
- Budapest
- Dublin
- Faro
- Lissabon
- Las Palmas
- London Stansted
- Malaga
- Marseilles
- Milano Linate
- Nice
- Reykjavik
Alle 21 Fast Tracks er ikke nogle SAS har. Det er de enkelte lufthavne, som SAS har lavet en aftale – og betalt for – så du som kunde kan komme hurtigere igennem lufthavnen.
Det er et positivt tegn SAS kommer med, men forsat en rebound. De lukkede dem ned og nu åbner der løbende flere op. Vi mangler forsat at se flere på nogle centrale destinationer og det ville også pynte på SAS at åbne adgangen til kontraktsloungerne op igen – måske ikke alle, men på centrale destinationer. Alt i alt er det noget som gør at SAS kan holde på deres premiumkunder ved at der er fordele og ikke at de vælger andre selskaber, hvor de nemt kan tilkøbe sig ting som Fast Track og Lounge adgang i forbindelse med købet af en ofte billigere flybillet.
Forsidefoto: SAS
Det er da nogle forholdsvis ligegyldige nye fast tracks.
Hvorfor er der ikke mere fokus på hvor Airbus 330/340 har destinationer såsom:
– Dulles
– San Francisco
– Chicago
– Beijing
– etc