SAS skal endnu en tur til Lima plus en ny tur til Rio de Janeiro

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS har fået lidt ekstra at lave med at hente skandinaviske borgere ude i verden. Fredag morgen kom 280 hjem fra Lima i Peru. I kommende uge er der endnu en tur til Lima, samt en ny tur til Rio de Janeiro i støbeskeen.

Der er travlt med at få hentet borgere i de skandinaviske lande hjem. Der spiller SAS en helt afgørende rolle og det kan lade sig gøre fordi SAS blandt andet har fået helt nye langrutefly, som kan klare de lange flyvninger i et stop og med en bedre brændstofsøkonomi end de gamle Airbus A340’ere ville kunne klare. Det så vi på denne uges redningstur til Lima i Peru. Men der er flere flyvninger på vej.

Anden flyvning til Lima

Der er flere skandinavieske borgere som skal hjem fra Peru. Derfor sender SAS deres første Airbus A350 (SE-RSA) dertil i starten af ugen. Den skal retur til Stockholm denne gang. SE-RSA havde ifølge FlightRadar sin sidst tur til Chicago den 21. marts 2020.

Her er den præcise ruteplan:

  • SK9001 CPH-ARN 06APR 20:20-21:30
  • SK7030 ARN-LIM 06APR 23:10-0900+1
  • SK7031 LIM-ARN 07APR 11:30-07:40+1
  • SK9249 ARN-CPH 08APR 14:00-15:10

Flyvning til Rio de Janeiro

Det er hjemmesiden Flyprat som skriver om den nye tur til Rio de Janeiro og brugerne på siden har ofte ganske tæt tilknytning til branchen. Derfor er det ganske troværdige informationer der typisk kommer derfra.

Det er følgende rute, som det andet SAS Airbus A350 (SE-RSB), skal ud på den 9. april 2020 (med en mellemlanding på vejen ud fra København). Alle tiderne er lokal tid (derfor kun 10 min mellem NAT – GIG):

  • SK7030 CPH-NAT 09APR 02:00-11:30
  • SK7030 NAT-GIG 09APR 13:30-13:40
  • SK7031 GIG-OSL 09APR 15:40-09:10+1
  • SK9229 OSL-CPH 10APR 11:10-12:15
Ruten SE-RSB skal du på den 9. april 2020 til Rio de Janeiro. Kilde: GCmap

Her på InsideFlyer har vi kontaktet SAS for at få flere detaljer om denne redningsflyvning.

Forsidebillede: SAS Airbus A350 (SE-RSB) – Foto: Henrik Olsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *