Singapore Airlines intergrerer og nedlægger SilkAir

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Der er gode nyheder for EuroBonus-medlemmerne, der en gang imellem flyver på de nuværende SilkAir-opererede ruter. Singapore Airlines vil nedlægge og intergrere SilkAir delen.

SilkAir er, trods af at være ejet af Singapore Airlines, ikke medlem af Star Alliance. Derfor optjener du heller ikke i øjeblikket EuroBonus point når du flyver med dem på de regionale ruter som SilkAir flyver. Den lille krølle forsvinder heldigvis, når SilkAir efter overstået cabin-upgrades en gang efter 2020 bliver nedlagt og intergreret sammen med Singapore Airlines. Dette skriver Singapore Airlines i en pressemeddelse.

I forbindelse med at Singapore Airlines fremlagde nogle ganske gode tal for deres kommende årsregnskab, så kom det også frem at SilkAir’s eksisterende, med en investering på 100 millioner US dollars, ville opgradere kabinerne med nye lie-flat Business Class og et underholdningssystem for både Business Class og Economy Class. Dette gøres for at sikre en mere ensartet oplevelse for den rejsende.

Det bliver derfor spændende, om det samme er i vente for Scoot, som er et andet flyselskab under Singapore Airlines, eller det forsat skal opereres som et selvstændigt lavprisselskab. Især fordi at Tigerair i juli 2017 blev migreret ind i Scoot for at opnå større syngergier.

Singapore Airlines CEO Goh Choon Phong siger at:

Singapore Airlines is one year into our three-year transformation programme and today’s announcement is a significant development to provide more growth opportunities and prepare the group for an even stronger future.

Importantly, it will be positive for our customers. It is another example of the major investment we are making to ensure that our products and services continue to lead the industry across short-, medium- and long-haul routes.

Singapore Airlines har i øjeblikket en planlagt vækst i der fly flåde, der marts 2019 vil være på 117 fly.

SilkAir’s flyflåde er i øjeblikket på 11 Airbus A320 familien, 22 Boeing 737-800 og 737 MAX8. Målet er at ende med en flyflåde bestående kun af Boeing 737 (forskellige versioner).

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *