Med Singapore Airlines på Business Class fra Bali til Singapore

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Singapore Airlines er kendt af de fleste af vores læsere. Vi har testet flyselskabets Business Class ved flere lejligheder tidligere, men det har været på de længere ruter mellem Europa og Singapore. Nu var det på tide at teste en af de korte ruter.

Singapore Airlines benytter fly som Boeing 777-300ER, Airbus A350 og Airbus A380 på deres lange ruter til Europa og USA. En del af de kortere ruter internt i Asia flyves imidlertid med Airbus A330. Denne flytybe bliver inden årets udgang faset ud og erstattes med Boeing 787-10 og Airbus A350 på de aktuelle ruter.

Indtjekning

Jeg var ved skranken da indtjekning åbnede cirka tre timer før afgang fra Bali. Der var kun en smule kø ved Priority indtjekning , så det gik hurtigt og smertefrit. Bagagen blev håndteret og vi fik instruktioner om hvor vi kunne finde loungen.

Det var hverken særbehandling for Business rejsende ved sikkerheds- eller paskontrollen, men der var heller ikke nogen nævneværdig kø.

Lounge

Hverken Singapore Airlines eller nogen af de andre Star Alliance-selskaber har egen lounge i lufthavnen. Flyver du Business Class er Premier Lounge eneste valg. Det er ingen grund til at tage tidligt i lufthavnen for at tilbringe tid her, men det er en helt ok lounge. Jeg tror faktisk hellere jeg vil tilbringe to timer her end i SkyTeam-loungen i Hongkong.

This slideshow requires JavaScript.

Ombordstigning

Det er særskilte køer for økonomiklasse, Business class og statuspassagerer. Det var ganske mange mennesker i Business Class-køen, men det gik stærkt med at komme ombord.

Så snart alle passagerer er ombord serveres der champagne.

Kabine og sæde

Kabinen i Singapore Airlines Airbus A330-fly er noget enklere end det setup man finder på de fly som benyttes på ruterne til Europa. Her er det 2+2+2-konfiguration og såkaldte «angle flat»-seæder som ikke kan lægges helt ned. I modsætning til i Garuda Indonesias Airbus A330 mangler sæderne fodstøtte og vinklen når sædet er lagt helt ned føles også lidt skarpere. Dette gør at du får følelsen af at glide nedover sædet når det er lagt ned. Sædet opleves ikke ligeså behageligt som hos Garuda, men fungerer ganske fint i “lounge-position”. Det er også niveauer bedre end hvad du oplever på en 2,5 timers flyvetur i Europa med et hvilket som helst andet flyselskab.

Kabinen er indrettet med sæder som kan lægges næsten helt ned i 2+2+2-konfiguration.

Underholdningssystemet ser ældre ud end det faktisk er, med tanke på at flyet blev leveret så sent som i 2015. Systemet er fuld ud brugbart, og størrelse og opløsning på skærmen er der intet at udsætte på. Det er alligevel lidt spøjst, at sætet er udstyret med S-video og RCA-stik for tilkobling af eget udstyr i et så nyt fly.

This slideshow requires JavaScript.

Mad, drikke og service

Så snart alle havde fundet deres sæder, fik vi serveret varme håndklæder og noget at drikke. Boblerne som serveres er af typen Charles Heidsieck brut og burde være kendt af de fleste. Der er ingenting at udsætte på effektiviteten og serviceniveauet.

På denne flyvning blev der serveret en let frokost som trods alt, flyvetiden taget i betragtning, er ganske omfattende. Til hovedret kunne jeg vælge mellem Hvid Snapper, en indonesisk bøfrett og kylling. Til forret var der kammuslinger med Mangosalat og tomater, og en chokoladekage til dessert. Jeg valgte kylling til hovedret og den smagte helt fint. Præsentationen kunne imidlertid have været bedre. Forretten var nok højdepunktet efter min mening. Totalt set ikke helt på højde med min flyvning til Bali med Garuda Indonsia, men dette var også en langt kortere tur.

Konklution

Selvom denne flyvning ikke udmærkede sig specielt på nogen områder, var der heller ikke noget særligt, at udsætte på turen. Sæderne er lidt smag og behag, men efter min mening ikke helt på højde med det du finder i tilsvarende konfigurationener hos Lufthansa, Garuda eller Emirates. Det er nu alligevel mere end godkendt til så kort en flyvetur.

Servicen var i top og mad og drikke var ganske godt.

Igen er dette langt over hvad du får på korte flyvninger hos de fleste europæiske flyselskaber. Både flytypen og kabine konfigurationen vil dog snart være historie. Kabineinteriøret i selskabets Airbus A350 og Boeing 787 holder en markant højere standard end hvad du finder ombord på de Airbus A330-fly som fortsat er i drift.

Oprindeligt bragt på vores norske søster site af Martin.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Service

Kabinen

Mad og drikke

Value

Generel Vurdering

Konklusion

Selvom denne flyvning ikke udmærkede sig specielt på nogen områder, var der heller ikke noget særligt, at udsætte på turen. Sæderne er lidt smag og behag, men efter min mening ikke helt på højde med det du finder i tilsvarende konfigurationener hos Lufthansa, Garuda eller Emirates. Det er nu alligevel mere end godkendt til så kort en flyvetur.

Servicen var i top og mad og drikke var ganske godt.

Igen er dette langt over hvad du får på korte flyvninger hos de fleste europæiske flyselskaber. Både flytypen og kabine konfigurationen vil dog snart være historie. Kabineinteriøret i selskabets Airbus A350 og Boeing 787 holder en markant højere standard end hvad du finder ombord på de Airbus A330-fly som fortsat er i drift.

3.8

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *