Strawberry danner ny hotelkæde

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

For første gang i 30 år sender Strawberry Group en ny hotelkæde på markedet. Første hotel er klar i 2025.

En helt ny hotelkæde som skal ramme hele Norden er resultatet når Petter Stordalens Strawberry Group og ejendomsinvestoren Slättö går sammen i et nyt samarbejde. Der dannes en ny hotelkæde som i løbet af 10 år skal bestå af 20 hoteller i Norden.

Denne ny kæde, som først får offentliggjort sit navn senere, vil være Strawberry Groups 5 kæde, da den i dag består af Clarion Hotels, Comfort Hotels og Quality Hotels, samt en række fritstående hoteller (som for eksempel Villa Copenhagen i København eller Amerikalinjen i Oslo).

Første hotel i Sverige

Det først hotel er planlagt til at åbne i andet kvartal 2025. Det vil være i Sverige – nærmere bestemt i Falkenberg.

Hotellet vil få 151 værelser

Hotelkæden vil give mulighed for både korte og lange ophold. Digitalisering vil fylde en del, så vi gætter på self-service løsninger som dem vi ser på Comfort hoteller.

Bareception med self-service check ind. Foto: Henrik Olsen

Strawberry meddeler at de har lavet aftaler med blandt andet grundejeren og strategiske partnere som skal være med til at fylde hotellet med tilbud og tjenester.

Det første hotel vil få følgende tilbud og funktioner:

  • Studiolejligheder
  • Større værelser til famillier
  • Restaurant
  • Drive Through
  • Kids Room
  • Lounge
  • Co-Work områder
  • Fitness område
  • Hurtiglader til elbiler

Lokationen er typisk uden for centrum af byerne og i nærheden eller i direkte forbindelse med afkørsler til central veje.

Vores ambition er at tilbyde mere end en seng og morgenmad. Der skal være en sund og enkel servering, førsteklasses fitnessområde og hurtig opladning til elbiler og innovative samarbejdspartnere som vi vil indgå samarbejde med.

Petter Stordalen, Ejer af Strawberry Group

Den nye hotelkæde vil bestå af hoteller med fokus på design og være tilpasset både korte og lange ophold. Målgruppen er dem som rejser i bil og er aktive mennesker, som søger hoteller med et godt fitness område.

Petter Stordalen tror på at indenrigsrejser og internordiske rejser vil fortsætte øgningen af antallet af rejser, som er set siden 2019.

Vi på InsideFlyer følger naturligvis op og ser frem til at skrive mere om denne nye hotelkæde, navnet på den og hvornår vi ser første hotel i Danmark.

Foto: Strawberry / PR



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *