Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Et problem der er yderst sjældent blandt fly, er sket to gange på tre dage. Dækkene blev tabt af to forskellige flyselskaber, på to forskellige flytyper.
Noget tyder på at flymekanikerne, skal spænde boltene på flyets hjul ekstra godt. I hvert fald, er det nu sket to gange, at et fly har tabt deres hjul, på blot tre dage. Noget der kan ende yderst farligt, hvis tilfældighederne falder ud mod piloternes favør.
Første hændelse skete d. 16. februar, da et Embraer E190-fly fra Austral Líneas Aéreas, der fløj på vegne af Aerolineas Argentina landende.
Efter landing i Islas Malvinas lifthavn i Argentina, informerede kontroltårnet piloterne om at et hjul fra næsehjulet manglede. Efter en inspektion af landingsbanen, blev hjulet fundet i græsset. Hjulet er sandsynligvis knækket af idet det ramte jorden. Ingen kom til skade i uheldet.
Til gengæld står flyet stadig på jorden, og bliver højst sandsynligt repareret, efter uheldet.
Anden hændelse skete d. 18. februar, hvor en A319, der fløj fra New York til Toronto. Flyet fra Air Canada registrerede under indflyvningen, at der var et problem med et af landingsstellene under vingen.
Kontroltårnet bad flyet om at flyve lavt henover landingsbanen, for at kunne inspicere flyet fra jorden. Her opdagede man at der manglede et hjul, og besluttede at flyet skulle lande, med brandvæsenet på stand-by.
Landingen foregik uden den store dramatik. Dog måtte passagererne forlade flyet på landingsbanen, ad normale trapper. De blev herefter kørt i busser til terminalen.
Ingen kom til skade, dog er flyet stadig under reperation, og forventes tilbage i operation morgen (d. 21/2).
Hovedbillede: Annca
Skriv et svar