Verdens største indenfor oplevelseturisme i Antarktis

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Med 3 ekspeditionsskibe, ført an af det nye hybridskib, MS Roald Amundsen, er det norske selskab Hurtigruten snart verdens største og grønneste oplevelsesaktør på det hvide kontinent. 

Hurtigrutens klimaflagskib, MS Roald Amundsen, bliver færdigbygget i 2018 og vil sejle til Antarktis allerede den følgende vinter.

Hurtigruten understreger vigtigheden af at kunne balancere mellem vækst og klimaansvar på verdens sydligste rejsemål.

Vi mener alle rejselivsaktører bør tage sig forpligtelser der rækker ud over myndighedernes krav, for at sikre at vi belaster naturen i uberørte områder mindst muligt. Hurtigruten går nu forrest ved at bygge verdens første hybriddrevne ekspeditionsskib, som tager sig af gæsterne ved at være lydløs samt ved ikke at efterlade udslip i arktis, siger koncernchef Daniel Skjeldam.

Ekspeditioner over hele kloden

De fleste forbinder nok Hurtigruten med den traditionsrige kystrute fra Bergen og helt op til Kirkenes, som i snart 125 år har været en livsnødvendig rute langs den norske kyst. Hurtigruten har dog i de senere år blevet en global aktør. Fra 2019 vil hurtigruten kunne tilbyde ekspeditioner til mere end 200 rejsemål i 28 lande.

Blandt de 32 nye ruter som tilbydes, er:

  • Et udvidet udvalg af verdens allerede største ekspeditionssejlinger til Antarktis
  • Ekspeditioner i Karibien og langs den amerikanske østkyst
  • Sejlture i kølvandet på den originale Fram-ekspedition (1898-1902) til arktisk Canada
  • Flere rundsejlinger rundt i Svalbard med det nyeste ekspeditionsskip, MS Spitsbergen

 

De aller fleste ruter besøger spændende steder som er listet på UNESCOs liste over verdens kultur- og naturarv.

Fra 2016 tilbyder Hurtigruten ekspeditionsrejser med 4 skibe i Arktis ved Svalbard, Island og Grønland, samt ture rundt i Antarktis. Derudover opererer Hurtigruten hele 11 skibe langs den norske kyst – hver dag, hele året.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Peter Fox fra vores norske søsterforum, InsideFlyer.no



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *