Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Tidligere i dag bragte vi en historie om at SAS have “ombygget” en Airbus A340 til fragt. Dette var desværre ikke korrekt og det undskylder vi.
Vi havde desværre ikke fået fakta checket nyheden hele vejen rundt og derfor kom vores artikel ud med forkert informationer.
Vi har siden hen talt med Præsident og CEO for SAS Cargo, Leif Rasmussen og han siger til InsideFlyer:
Det er en Airbus A330 Enhanced vi i dag har sendt af sted fra Stockholm til Chicago og ikke en Airbus A340. Den er kun booket for denne ene afgang indtil videre. Dertil er der heller ikke fragt i kabinen.
Så det var ikke helt sådan som vi i denne uge har set både Lufthansa og Austrian gøre med fragt inde i selve kabinen:
On the way home, it is fully loaded with around 30 tons of special cargo: protective equipment and medical supply. To fit in as much as possible, freight was securely stowed on the seats and in the overhead bins – in addition to the belly. (2/2) #WeAreInThisTogether pic.twitter.com/2XnG9yzXS1
— Lufthansa News (@lufthansaNews) March 25, 2020
One of our Boeing 777 is currently on the way back from Xiamen fully loaded with medical equipment to help against #COVID19. After a short break in Vienna we will fly on to Rome for the final delivery. 🇮🇹🇦🇹✈️ pic.twitter.com/9hzILg8LfY
— Austrian Airlines (@_austrian) March 26, 2020
Forsat var artiklens tanke at bringe det positive budskab at SAS forsøger at holde deres flåde aktiv med disse specielle tiltag. Dette ser vi positivt på i en svær tid for flybranchen og samtidig vigtigt for at hjælpe med at få fragtet vigtig fragt rundt i verden. Lige nu er der mangel på fragtkapacitet og derfor er brugen af passagerfly en god hjælp.
Du kan iøvrigt følge det rigtige fly på sin vej til Chicago på FlightRadar her.
[…] Læs venligst her. […]