Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I dag er en vigtig dag for fusionen mellem American Airlines og US Airways. Hvorfor så dette? – Jo, Grunden er at i dag er det blevet muligt for medlemmer af de to respektive bonusprogrammer at blandt andet kunne:
- Bruge American Airlines miles til at booke en US Airways afgang
- Bruge US Airways miles til at booke en American Airlines afgang
- Muligheden for at optjene miles på begge programmer i begge selskaber og dermed elite status
- Adgang til US Airways Club eller American Admirals Club
Dette gælder dog kun for de to selskabers egne ruter som de selv operere og ikke andre partnere. Så du kan ikke bruge dine SAS Eurobonus point på at booke en American Airlines bonusbillet, det er kun en US Airways bonusbillet du kan booke. Dette ændre sig til marts når US Airways går over i OneWorld. Det bliver endnu mere spændene da det nu er muligt med dine US Airways point at booke sig ind på de nye Airbus 321T fly som American Airlines lige har lanceret til at flyve fra New York til Los Angeles/San Fransisco (læs om vores gennemgang af det her). Og endnu bedre af at det er billigere rent pointmæssigt at gøre dette. En bonusbillet på første klasse ved American Airline på denne tur vil koste 65.000 AAdvantage miles og 5,- USD i skatter/afgifter hvorimod den samme tur nu med US Airways koster 50.000 US Airways Dividend Miles og 25,- USD. Det koster godt nok 20,- USD mere rent pengemæssigt, men det er 15.000 miles billigere. Dette vil helst sikkert snart blive rettet og udlignet, så skynd dig at booke en bonusbillet for at komme til at flyve på første klasse på noget af det nyeste der er på markedet.
Så hvordan gør du dette:
Log ind på din US Airways Dividend Miles konto og søg efter ruten New York-Los Angeles/San Fransisco eller omvendt. Søg efter fleksible datoer så du ser hele tilgængeligheden. Så vælger du en given dag efter første klasse tilgængelighed. Det man skal sikre sig er at det flynummer man vælger med American Airlines på listen er listet med typen 32B aircraft på deres hjemmeside. Det er det man skal dobbeltsikre sig. Dette er måden at få over 6 timers flyvning på tværs af USA på en meget billig og komfortabel måde. Vi ser i øjeblikket god tilgængelighed her tirsdag den 7/1 men dette kan hurtigt ændre sig når denne nyhed spredes.
Konklusionen:
Konklusionen på dagens nyhed med næste skridt i fusionen er at det nu er muligt at udnytte sine US Airways Dividend Miles som man muligvis har købt sig til for en fornuftig pris til at flyve på tværs af USA i den eneste reelle fully-flat sæde som er på markedet. Og ovenikøbet i fly som ikke er mange uger gammel på nuværende tidspunkt.
Skriv et svar