Zleep Hotels udvikler nyt digitalt check in system

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Zleep Hotels har fået nye check in maskiner og følger dermed med i den digitale udvikling i hotelbranchen.

Formålet er, at gæsterne nu kan springe køen over ved receptionen og selv checke ind. Med den nye digitale løsning, højner man også serviceniveauet på hotelkædens mange hoteller, hvor værterne får langt mere tid, til at kunne yde gæsterne en ekstra god service. De nye maskiner er allerede blevet installeret på 8 ud af 9 Zleep hoteller rundt i hele landet. Maskinerne er opkaldt efter Zleep Hotels’ IT Manager Mohammed Majeds datter, hvis navn er Donya.

Skræddersyet check in system til hotelkæden

De nye check in maskiner og den tilhørende software er ikke købt som et færdigt produkt. Zleep Hotels harnemligselv stået for udviklingen af alt software, design og brugervenligheden hertil. Softwaren er udviklet i samarbejde med virksomheden HotelEngine, som er specialiseret inden for softwareudvikling til hotelbranchen. Fordelen ved selv at stå for udviklingen er, at man løbende kan forbedre og udvikle systemet efter gæsternes behov og skræddersy det til fremtidens krav – samtidig med, at man kan holde omkostningerne nede.
Mohammed Majed, IT Manager hos Zleep Hotels fortæller:

Når vi selv sidder med udviklingen af softwaren til check in maskinerne, kan vi selv modificere design, tekst og billeder på maskinen og på den måde holde omkostningerne nede. Vi kan f.eks. tilføje eller ændre produkter som f.eks. morgenmad, så gæsten selv kan tilkøbe produkter i forbindelse med check in. Desuden har vi arbejdet med driftssikkerheden ved f.eks. at fjerne dankortterminalen og i stedet benytte et betalingswebinterface der sikrer, at sikkerheden med personlige data lever op til de lovmæssige krav”, fortæller Mohammed Majed, IT Manager hos Zleep Hotels.

Zleep Hotels har både privat- og erhvervskunder i alle aldre. I arbejdet med gæsternes oplevelse ved check in har der derfor været stort fokus på brugervenligheden.

Maria Thomsen, Marketing & Communications Manager hos Zleep Hotels fortæller:

Vi har forsøgt at gøre det så simpelt som muligt for gæsten at checke ind. Det har vi bl.a. gjort ved at gøre den proces, som gæsten skal igennem på skærmen nemmere ved bl.a. at tilpasse knappernes størrelse og placering på skærmen. Gæsten bliver guidet igennem de forskellige steps, så man får den bedst mulige oplevelse. For at nå frem til det bedste resultat, har vi testet maskinerne i en periode på to af vores hoteller og indhentet feedback fra gæsterne

Høj succesrate giver mere tid til den personlige service

Succesraten på check in maskinerne er steget markant siden implementeringen, hvor de kom i drift med det nye check in system. Succesraten lå i testperioden på 80%, men er efter implementeringen steget til 98,7%. Selvom det er et rigtig fint resultat, så har Zleep Hotels dog et mål om at øge denne til 99%.
Med implementeringen af maskinerne bliver gæsten mødt af en vært, der nu har tid til den personlige service. Zleep Hotels ønsker at overføre adfærden fra det samme mønster, man f.eks. ser i lufthavne, hvor rejsende automatisk checker ind på selvbetjeningsmaskiner. Dette er også fremtiden i hotelbranchen.

Peter Haaber, CEO og stifter af Zleep Hotels udtaler:

Hotelbranchen er generelt ikke så langt fremme i skoene mht. IT-investeringer. Vi har baseret vores teknologi på gammeldags systemer og investerer for lidt i IT og udvikling af systemer, der gør vores dagligdag mere effektiv, både for vores gæster og for vores personale. Investeringen i Donya er en forløber til et langt mere mobilt kundeflow. Fra du booker og betaler, til du tjekker ind, sover og rejser igen, skal vi give gæsten en platform, der er enkel, personlig og værditilførende – ikke bare en app til at åbne en hoteldør. Det er dér, vi ønsker at gøre en forskel for gæsten. Det skal være ukompliceret og personligt, og vi vil med Donya gøre det muligt for vores personale på hotellerne, at have tid til at give en mere nærværende service fremfor at stå bag en skærm. Dette er første skridt, og efterhånden som de omkringliggende teknologier bliver mere integrerbare i vores systemer, vil det yderligere lette og effektivisere gæstens vej fra booking til udtjekning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *