Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
En ny variant af Airbus A330neo med højere tilladt startvægt, bedre rækkevidde og endnu bedre driftsøkonomiske egenskaber havde sin første flyvetur forrige uge.
En ny variant af Airbus A330neo med en maksimal startvægt på 251 ton havde sin første flyvetur fra Airbus-fabrikken i Toulouse i sidste uge. En øgning i tilladt startvægt fra 242 til 251 ton gør at flyet øger sin maksimale rækkevidde med 650 nautiske mil og kan tage 6 ton mere i nyttelast. Dette gør at A330neo vil kunne bruges på endnu længere flyruter.
Dette er ikke en ny flytype, men små forbedringer som er lavet ved hjælp af vægtneutrale forstærkninger og tilpasninger af landingsstellet på nutidens -800- og -900-modeller. Ifølge Airbus vil 99% af reservedelene være identiske mellem de gamle og de nye varianter.
Det var den største af de to modeller, Airbus A330-900, som havde sin første flyvetur før weekenden. Flyproducenten ser for sig at A330-900, som har en kapacitet på 260-300 passagerer, nu kan bruges på længere ruter mellem Europa og Asien, og over Stillehavet. Forbedringene vil også gøre det muligt at bruge den mindre A330-800 på de længste Stillehavsruter.
Den nye variant af A330-900 forventes at få nødvendige certificeringer i løbet af i år. A330-800 forventes certificeret i løbet af 2021.
Skriv et svar