All Nippon Airways (ANA) køber flere Dreamlinere

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det japanske flyselskab All Nippon Airways (ANA) har besluttet at købe 20 nye Boeing 787. Virksomheden bliver dermed verdens største Dreamliner-operatør.

Boeing har oplevet en hel del modgang i det forløbne år. Problemerne med 737 MAX er velkendte for de fleste. Boeing 787, også kendt som Dreamliner, har imidlertid også kæmpet med motorproblemer og manglende efterspørgsel. Det japanske flyselskab All Nippon Airways er imidlertid meget tilfreds med sine fly. I går bekræftede selskabet sin sjette Dreamliner-ordre på i alt 20 nye fly. Ordren er fordelt på 11 af den største Dreamliner-variant(787-10), og ni af de lidt mindre 787-9.

Sidste år lancerede All Nippon Airways de helt nye kabiner i busines class og first class.

De nye Boeing 787-10 fly erstatter dele af den 777 flåde, som ANA i øjeblikket bruger på indenrigsruter. Selskabet er således den første, der bruger Dreamliner på indenrigsruter i Japan.

ANA været meget tilfreds med at bruge Boeing 787-9 og vi er stolte af at udvide vores flåde med flere af disse teknologisk avancerede fly. Disse fly repræsenterer et betydeligt skridt fremad for ANA i vores arbejde med at gøre vores flåde mere miljøvenlig og mindre støjende.

Yutaka Ito, vicepræsident for ANA og ANA HOLDINGS

Verdens største 787-operatør

All Nippon Airways var det første selskab, der tog en Dreamliner i brug for næsten ti år siden. ANA har tidligere i alt bestilt 83 Boeing 787 fly. 71 af disse er allerede en del af flyselskabets operationelle flåde. Når alle fly fra den sidste ordre på 20 fly er leveret, vil virksomheden være verdens største 787 operatør med over 100 fly.

ANA er vokset til at blive et af de førende flyselskaber i Asien ved at hæve standarden for kundetilfredshed og investere i en avanceret og moderne flåde. Vi er virkelig beæret over, at ANA kommer tilbage og bestiller flere 787 og dermed øger selskabets Dreamliner-flåde til mere end 100 fly.

Ihssane Mounir, direktør for salg og marketing hos Boeing.

Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig skrevet af Martin Damm Laupstad og bragt på vores norske søsterside www.insideflyer.no

Foto: Boeing / All Nippon Airways

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *