Anmeldelse: British Airways til Dubai i Club World

British Airways

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

British Airways kalder deres Business Class for Club World. Her anmelder vi en flyvning fra London Heathrow til Dubai i Club World på et af deres Boeing 777 fly.

For lidt tid siden, havde British Airways et attraktivt tilbud til Dubai i World Traveller Plus. Efter jeg ankom til London Heathrow med lidt forsinkelse fra Amsterdam, gik jeg direkte videre til sikkerhedskontrollen og hvor jeg så at jeg kun havde en time inden mit fly til Dubai afgik. Boarding ville være ved B-gates og der var der også en lounge. Efter lidt at drikke og spise i loungen, skyndte jeg mig til min afgangsgate. Da jeg skulle stige ombord, blev mit boardingkort afvist. Gatepersonalet kiggede i computeren, og kunne fortælle at jeg på grund af min elite status var blevet opgraderet til Club World!

British Airways
Mit fly ved gaten

Stol og amenity kit

Flyvningen blev udført med en Boeing 777-200. Dette flytype har 48 sæder i Club World. Det sjove ved Club World er, at man i halvdelen af stolene rejser baglæns. Jeg havde selv sæde 12B, ved gangen.

British Airways
Mit sæde

På min stol lå der en dyne, en pude og hovedtelefoner. Sæderne er meget fine når du rejser sammen med nogen. Hvis du ikke ønsker at se på naboen, kan det arrangeres med et tryk på en knap.

Ret hurtig blev jeg spurgt om jeg ønskede noget at drikke inden afgang. Jeg nævnte at jeg havde lyst til champagne og den blev straks leveret. Der blev også uddelt amenity kits. Jeg har set mere velassorterede kits ved tidligere business class flyvninger. Udover øjenmaske og flystrømper, var der ørepropper, læbebalsam, shampoo, en kuglepen, og en tandbørste med tandpasta. Alt det blev udleveret i en slags pose og ikke en rigtig toilettaske.

Også menukortet, inklusiv et kort over drikkevarer, blev udleveret. Efter jeg læste den igennem, blev min bestilling taget. Jeg kommer til at spise godt i aften!

Aftensmad

Piloten meddelte at vi ville få en forsinkelse på omkring en halv time. Jeg snakkede lidt med to passagerer bag mig. De fortælte at de var på bryllupsrejse og derfor havde bestilt Club World. Det bliver aldrig gammel at sidde ved siden af en passagerer som måske har betalt tusindvis af kroner for billetten, mens jeg fik en gratis opgradering på grund af elite status! Tiden fløj forbi og ikke meget senere, kørte vi til startbanen. Efter vi kom i luften, blev der uddelt varme håndklæder og jeg blev spurgt om jeg ville have mere champagne. Stewardesse Claire introducerede sig selv personligt og fortalte at champagnen var Henriot Brut. De kolde nødder der fulgte med, var ikke i en skål men i en pose…

British Airways
Champagne med nødder

Det tog ikke lang tid før hovedretten blev serveret. Det var røget laks. Jeg kunne godt lide kvaliteten. Den blev serveret sammen med kage med marmelade, som jeg tror var ment som dessert…

Claire fortælte at de, udover Henriot Brut, også havde en rosé champagne. Da jeg spurgte efter udvalget, henviste hun mig til menukortet. Hun sagde at Castelnau var et udmærket valg.

Især i kombination med laksen, var Castelnau rigtig god.

British Airways
Velbekommen

Mens jeg spiste, tog Claire et billede af mig også. Ret hurtig efter, blev hovedretten serveret. Jeg havde valgt britisk oksekød, som smagt meget godt.

Efter hovedrettet blev jeg spurgt om jeg kunne tænke mig noget mere at spise. Jeg sagde jeg godt kunne tænke mig lidt ost. Hurtig efter blev ostetallerken serveret. En opfyldning af rosé champagnen var heller ingen problem.

British Airways
Ostetallerken

Service

Efter alt den gode mad, kom purseren forbi for en lille sludder. Hun havde set mig tage billeder af alting og spurgte om alt var i orden. Jeg sagde at jeg var ret tilfreds, men at jeg tydelig kunne mærke forskel med selskaberne fra Mellemøsten og at British Airways havde mistet en SkyTrax stjerne. Purseren kunne fortælle at British Airways udmærket var klar over det og at der til efteråret ville blive investeret op til 400.000.000 pund i soft produktet af Club World. Du kan for eksempel læse om de nye samarbejde med The White Company her.

Business Class passagerer har adgang til separate toiletter. Udover de mange slags sæber, var der ingen forskel med economy class. Der var dog ingen lang kø, som man ofte oplever i economy class.

British Airways
Business class toilet

Jeg besluttede at bladre lidt rundt i underholdningssystemet. Det var et fint udvalg af film, serier og musik.

Efter lidt tid, blev lyset slukket og jeg gjorde mig klar til at sove. Med et tryk på en knap, blev min stol tryllet om til en seng og kunne jeg lægge mig ned for at sove.

British Airways
Betjening af stolen

Sengen var fint, også for nogen som mig på over 1,80m. Jeg sov omkring 4 timer. Efter jeg vågnede, var det allerede lyst udenfor og vi var et sted over Iran.

British Airways
Vågne op over Iran

Jeg lavede min stol om til siddepositionen og var klar til morgenmad. Kabinepersonalet kom først forbi med kaffe og appelsinjuice, som der altid er plads til når man lige er vågnet op. Herefter frisk frugt, en muffin og en croissant.

British Airways
Morgenmad

Inden jeg lagde mærke til det, var det allerede blevet tid til landing. Jeg takkede personalet for en behagelig rejse og den gode service, og forlod flyet.

Konklusion

Fantastisk at få en opgradering til Club World ved gaten! Det blev til en komfortabel flyvning. Jeg synes dog at reverse herringbone er mere behagelig. Maden var god, selvom der var tydelige forskelle med selskaberne fra Mellemøsten. British Airways vil senere på året investere 400.000 pund netop i soft produktet, så det vil klart blive bedre. Service ombord var udmærket. Intet var for meget og de forslog selv om ikke de skulle tage et billede af mig. Jeg har gode minder om denne flyvning og har slet ikke noget imod at blive opgraderet til Club World igen.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Goffe de Boer fra vores søsterside Insideflyer.nl

Overblik

Pros

- Udmærket service
- Lækker mad
- Komfortabel stol

Cons

- Ingen reverse herringbone

Rejseklasse

Sæde

Mad og drikkevarer

Kabinepersonale

Værdi

Generel Vurdering

Konklusion

British Airways har et fint hard product. Også soft product er god. I forhold til selskaberne fra Mellemøsten, er British Airways dog bagud på point. I efteråret bliver der derfor investeret 400.000 pund i soft product.

4

Kommentarer

  1. Christian Bjerre siger

    Der investeres ikke blot £400.000, vi investerer £400.000.000 i vores Club World produkt. Der bliver opgraderet på catering, puder og dyner bliver opgraderet til produkter fra The White Company og et nyt Club World sæde lanceres i 2019.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *