Anmeldelse: Four Seasons Hotel, Sydney

I forbindelse med en rejse til New Zealand, besluttede jeg mig for at tage et par dage til Australien. Da jeg kun havde 4 hele dage i Sydney, havde jeg derfor brug for et hotel i centrum, tæt på det meste.

Hotellet ligger ca. 15 minutters kørsel fra Sydney (SYD). Hotellet tilbyder lufthavnstransport for 132 AUD, men jeg valgte at tage en taxa fra lufthavnen til hotellet for ca. 57 AUD. Hotellet starter indtjekning fra kl 15:00. Jeg var dog lidt tidligt på den og ankom allerede kl 11. Det var dog ikke noget problem og efter ca. 15 min. fik jeg nøglekortet til mit værelse.

Værelset og hotellet:

Hotellet er et 5* hotel i hjertet af Sydney med 531 værelser og 34 etager. Jeg fik et værelse på 23′ etage med udsigt til Sydney Harbour bridge (kunne i hvertfald se starten af broen). Værelset var på 26 kvardratmeter med en stor king-size seng. Badeværelset var stort med både bruser og badekar. Derudover var der både badekåbe og badetøfler. Da jeg ankom til værelset havde de lagt lidt frisk frugt samt et par chokolader pyntet med det australske flag.

Værelset
Udsigt fra værelset med udsigt til Sydney Harbour Bridge

Hotellet tilbyder gratis WI-FI der gjorde det utrolig let at holde kontakt med familie og venner derhjemme. Hotellet har derudover en app hvor man kan bestille både mad, drikkevarer, badetøfler og rene håndklæder. Jeg prøvede morgenmaden på hotellet den sidste dag. Jeg bestilte via. deres app og det tog ikke mere end 14 minutter, på trods af at klokken var 7 om morgenen. Maden var meget smagfuld, juicen var friskpresset og frugten var frisk, så det var en virkelig god room-service oplevelse.

Morgenmaden
Skærmbillede fra App’en

Hotellet tilbyder derudover både udendørs pool, fitness og spa. Dette var dog ikke noget jeg gjorde brug af.

Beliggenhed:

Four Seasons Hotel Sydney har en helt fantastisk beliggenhed. Fra hotellet kan man gå til Circular Quay. Det tager omkring 5 minutter at gå derned. Derudover er der ca. 1 km fra hotellet til Operahuset og samme afstand til Sydney Harbour Bridge. Man er i gåafstand til rigtig mange særværdigheder i Sydney og dette gjorde også, at jeg gik næsten 20km om dagen.

Pris:

Værelset kostede 1400 kr. pr. nat. Jeg er fint tilfreds med prisen i forhold til hvad jeg fik for pengene. Beliggenheden er fantastisk og værelserne ligeså.

Overblik

Pros

+ Beliggenhed
+ Service
+ Værelse
+ Value for money

Cons

- Lufthavnstransporten er lidt dyr i forhold til en almindelig taxa

Beliggenhed

Service

Værelse

App

Value for money

Generel Vurdering

Konklusion

Four Seasons er et luksushotel i hjertet af Sydney. Hotellet har en fantastisk beliggenhed og værelserne er store og flotte. Servicen er god og de tilbyder en god room-service med meget velsmagende mad.