Anmeldelse: Hilton Brussels City

I anledning af en status challenge, bestilte Lionell Jansen fra vores søsterside Insideflyer.nl en overnatning på Hilton Brussels City hotellet. Gennem deres “winter sale” kunne han få en overnatning for kun 55 Euro. Det var godt nok kun for et standard single værelse, men som Diamond status kunde kan man regne med en garanteret upgrade. Her følger en anmeldelse af hans ophold.

Check ind

Ved check ind skulle jeg føle lidt efter hvilket sprog de talte. I Bruxelles taler man nemlig både hollandsk og fransk. Jeg lagde ud på hollandsk og fik et tvivlende svar på fransk. Herefter gik den søde dame over på engelsk. Jeg blev ønsket velkommen som Diamond medlem og fik udleveret et brev fra manageren.

Dernæst fik jeg udleveret en voucher til en velkomstdrink som jeg kunne nyde i hotellets bar. I lobbyen findes “Bien Belge Living Lounge”. Et flot indrettet rum som fungerer både som restaurant og bar. Et rigtigt fint sted at opholde sig.

Mit single værelse blev opgraderet til et king deluxe værelse. Bestillingen jeg havde lavet gennem “winter sale” skal normalt betales på bestillingstidspunktet, men jeg blev bedt om at betale ved check ind. Ingen problem. Inklusiv lokale skatter blev det til 62,80 Euro i alt.

King deluxe værelse

Værelse 611 er på 6. sal i bygningen. Jeg er ikke sikker på hvor gammel bygningen er, men i elevatoren får man indtryk at det er temmelig dateret. Ikke fordi det er dårligt vedligeholdt, men man kan mærke alderen presse på. Som jeg havde angivet i min Hilton konto, fik jeg et værelse langt væk fra elevatorene. Helt perfekt eftersom der dermed er mindre trafikeret forbi værelset.

hilton-brussels-city-room-hallway-683x1024
Indgangsparti til værelset

Når man kommer ind i værelset, finder man badeværelse på højre side. For enden af gangen på venstre side er der en åben garderobe. Her finder man et strygebræk og plads til jakker.

Badeværelset er simpelt, uden alt for meget frås, men mere skal man ikke bruge for en enkel nat. En håndvask, et toilet og en kombination af karbad og brusebad. Du behøver heller ikke lede efter lyskontakten i badeværelset. Det ville være forgæves, den er der ikke. Lyset tændes automatisk af en sensor så snart du kommer ind i rummet.

This slideshow requires JavaScript.

Sengen var utrolig stor! Den forekom mig lige en tænd større end en almindelig king-size seng. Det var jeg glad for, for så behøvede jeg ikke ligge på tværs af sengen. Jeg sov rigtig godt. Både puderne og madrassen var meget komfortable. Det er selvfølgelig en personlig sag, men jeg kunne sagtens sove her et par natter i træk.

En meget stor seng

Værelses indretning

Der var et kompakt skrivebord, inklusiv en lampe, som gav tilpas lys, to stikkontakter og et stik til en kablet internetforbindelse.

Et kompakt men godt indrettet værelse

For mig var trægulvet et stort plus! Det samler meget mindre støv end de sædvanlige tæpper. I siddehjørnet var der dog et tæppe. Ved siden af siddehjørnet var der et bord med to gratis vandflasker. Der var i øvrigt ingen minibar på værelset.

Et pænt siddehjørne

Alt i alt et rummeligt værelse, jeg undrer mig dog lidt over hvor stort det standard værelse jeg oprindeligt havde bestilt egentlig var. Fra værelset var der udsigt på Rogierpladsen. Crowne Plaza Le Palace ligger tæt på. På bagsiden af hotellet ligger den kendte Kruidtuin. For dem der kan lide at shoppe, kan man nemt gå til midtbyen eller det lille shopping center (City 2).

This slideshow requires JavaScript.

Opholdet

På grund af et lidt forsinket tog til Brussels, ankom jeg først ved 8 tiden om aftenen ved hotellet. Efter check ind, fik jeg hurtigt stillet bagagen på værelset og gik derefter ind til byen for en hurtig aftensmad. Vejret var ikke med mig, så bagefter gik jeg direkte tilbage på hotellet.

I den flot indrettede, men tomme bar fik jeg arbejdet i et par timer. Imens jeg drak et glas vin eller to var det dejligt at være der. Det var virkelig meget tomt, så bartenderen kom forbi en gang i mellem for at få en sludder. Det gav mig chance for at pudse mit franske lidt af.

Hvad laver man en fredag aften på hotel? Arbejde på Insideflyer!

Som Diamond medlem fik jeg tilbudt gratis morgenmad. Det fik jeg dog ikke brugt eftersom jeg var tidligt på færde igen. I weekenden bliver morgenmad serveret fra kl. 7 i et separat rum.

Konklusion

Det var et kort ophold af kun en enkel nat, men jeg var tilfreds. Pænt og venligt personale gør forskellen. Jeg kommer til at være på dette hotel flere gange over de næste to måneder.

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Lionell Jansen fra vores søsterside Insideflyer.nl

Overblik

Pros

- Lokation (tæt på Brussels-Nord banegården)
- Anerkendelse af Diamond status
- Billigt (på winter sale)
- Venligt og behjælpeligt personale
- Drinksvoucher ved mangel på en lounge

Cons

Værdi

Generel Vurdering

Konklusion

Et behageligt og rimeligt prissat hotel i gåafstand fra Brussels-Nord banegården.