Anmeldelse: Sheraton Brussels Airport hotel

Mit sidste ophold på et Starwood hotel ligger nogle år tilbage. I januar havde jeg et møde i lufthavnen i Bruxelles. Jeg valgte derfor at bestille en overnatning på Sheraton Brussels Airport.

Selvom lufthavnen kun er en times kørsel hjemmefra, syntes jeg det var nemmere med en overnatning.

Introduktion

Jeg var lidt i tvivl om hvad for at værelsestype jeg skulle bestille. Efter jeg havde sammenlignet nogle priser, havde jeg næsten bestilt et standard værelse. I mellemtiden faldt jeg i snak med anden blogger og glemte alt om min bestilling. Min browsersession på sitet udløb. Efter jeg loggede ind igen så jeg til min store forbløffelse at hotellet nu var en del af SPG Hot Escapes.

Prisen for et værelse med loungeadgang var lige pludselig en del mere attraktiv. Jeg tøvede ikke længere og bestilte et med det samme.

Check in

Efter jeg om morgenen havde checket ud ad Hilton Brussels City, besluttede jeg at besøge min mor til frokost først. Hun bor ikke så langt fra lufthavnen. Derefter ville jeg tage videre til Sheraton Brussels Airport. Lokationen som lufthavnshotel er perfekt. Når du kommer ud ad terminalen, skal du blot krydse vejen og så er du der.

Der var to mennesker foran mig ved check in. Personalet kunne se det tog lidt lang tid og åbnede en disk mere. Efter jeg fortalte at reservationen stod på navnet Jansen, gik vi igennem de sædvanlige procedurer. Underskrift her, underskrift der, og så PIN-koden til mit Amex kort og så færdig.

Jeg blev tildelt værelse 5136 på 5. sal. Loungen findes på samme sal. Alt gik hurtigt og personalet var enormt venligt.

Videre til elevatoren, som ligesom mange andre hoteller, kun kan bruges med en nøgle. Indgangen til loungen er direkte overfor elevatoren. Den er ikke til at overse. Jeg skulle gå rundt om to hjørner for at nå til mit værelse.

Værelse

Fint værelse, uden alt for meget fråds. Alt var i orden, intet at udsætte på. Ligesom på Crowne Plaza hotellet i lufthavnen, var også dette værelse forsynet med støjdæmpende vinduer. En rigtig god ide ved en lufthavn. Man kunne virkelig ikke høre noget udefra. Fra værelset havde jeg udsigt over en del af tarmac.

Udsigt fra mit værelse

Indelingen af værelset var typisk for et hotel. På højre side af gangen var der store skabe.

Der var gratis flaskevand på værelset. Det var også muligt at lave kaffe og te, i tilfælde af at du tidligt om morgenen eller sent om aftenen bare skal have en kop dampende kaffe eller te mens loungen er lukket.

Kaffe og te

Ved siden af tøjskabet er der en minibar. Eller rettere sagt, et tomt køleskab du kan bruge til at holde dine egne ting kolde. Grunden til at det ikke var fyldt, er at alle gæster på denne sal har adgang til loungen.

Da jeg kom ind på værelset, var jeg glad for at se at der var et trægulv. Desværre var det kun i gangen. Resten af værelset var udstyret med tæpper.

Indgang til værelset

Alle har en anden opfattelse af hvor stort et værelse skal være. Jeg syntes værelset var stort nok. Størstedelen af eftermiddagen tilbragte jeg i loungen til mit møde. Efter mødet fik jeg lidt frisk luft udenfor, og satte en kollega på toget. Resten af aftenen fik jeg også tilbragt i loungen.

Overblik over værelset

Jeg kunne godt lide udsmykningen på væggene omkring sengen. Men det er en smagssag, jeg kan godt lide indretning i monotone farver.

Kingsize seng

Udover den store kingsize seng, var der også en blød stol og et skrivebord på værelset. Der var nok plads, man fik ikke fornemmelsen af at værelset var propfyldt.

This slideshow requires JavaScript.

Badeværelse

Badeværelset var stort og funktionelt indrettet. Jeg kan dog ikke rigtigt lide et brusebad i badekaret. Tit er de meget glatte og den lille glasvæg kan ikke holde alt vand inde – med et vådt gulv på badeværelset som følge.

Badeværelset var velholdt, noget man trods alt forventer når man bor på hotel.

Lounge

Under mit ophold på Sheraton Brussels Airport har jeg tilbragt det meste af tiden i loungen. Det var et fint sted at være og slet ikke travlt. Mens vi holdt vores møde om eftermiddagen, var der kun én anden hotelgæst. Men også om aftenen var der utroligt stille. Der kom kun 5 gæster forbi.

Der er relativt få vinduer i loungen, som gør at der ikke kommer meget dagslys ind. Men det skabte en bestemt atmosfære som passede godt med indretningen. Jeg syntes det hele passede godt sammen og jeg følte mig helt hjemme. Siddeområdet var forsynet med masser af puder. Jeg kunne fint læne mig tilbage og nyde et par glas vin.

This slideshow requires JavaScript.

Fra kl. 17:30 kom personalet forbi. Maden blev bragt ind og der blev stillet mere vin op. Flaskerne var der nemlig allerede om eftermiddagen. Det lille udvalg af mad bestod af hjemmelavet suppe og friske sandwich. Der var brød med mozzarella ost, skinke, ost og karse – eller grillet kylling med grøntsager.

På dette tidspunkt var der kun 3 andre gæster i executive lounge. To bakker med brød, mere end rigeligt til alle. Senere blev der også bragt nogle forskellige slags varme sandwichs ind. Alle sammen meget lækre!

Det er hårdt arbejde at være blogger…

Jeg fik arbejdet for Insideflyer hele aftenen. Lidt inden kl. 22 kom personalet ind for at rydde op. Jeg tænkte det må være tegn på at skulle forlade loungen, men intet var mindre sandt. Jeg kunne bare blive siddende. Lidt senere faldt jeg i snak med en irer som boede i Canada. En meget venlig fyr, som ikke anede noget som helst om hele det her frequent flyver halløjsa. På trods af det havde han Senator status hos Lufthansa. Han fløj reglmæssigt verden rundt for sit arbejde.

Konklusion

Jeg må nok sige at jeg blev positivt overrasket over dette hotel. Som lufthavnshotel er beliggenheden selvfølgelig perfekt. Man træder ud af terminalen og ind i hotellet. Alt personale jeg talte med var venligt, til og med rengøringen i loungen.

Selvom udvalget af mad var begrænset, var det et godt sted at være. At loungen er åben indtil kl. 23 er et stort plus. Dagen efter benyttede jeg mig ikke af morgenmaden. Jeg skulle meget tidligt afsted og spiser normalt ikke så meget om morgenen.

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Lionell Jansen fra vores søsterside Insideflyer.nl

Overblik

Værdi

Generel Vurdering

Konklusion

Fint lufthavnshotel hvis du har en lang layover, men mindre oplagt hvis du vil besøge Bruxelles, med mindre du bruger offentlig transport. Pris/kvalitet er ok, og der er en god lounge.