Anmeldelse: Hilton Paris Charles de Gaulle Airport

Hilton hotellet ved Charles de Gaulle lufthavnen i Paris ligger godt for rejsende, der har brug for en overnatning i forbindelse med et flyskift. Hotellet byder ikke på nogen overraskelser.  Service og standard er, som man kan forvente.

Hotellet

Hotellet ligger mellem Terminal 1 og 3 og kan nemt nås med metro eller fra de nævnte terminaler. For rejsende fra Terminal 2 er der mulighed for gratis busforbindelse hvert 30. minut.
Ved check-in blev jeg ikke straks anerkendt som en Diamond medlem i loyalitetsprogrammet Hilton Honors. Derfor fik jeg ikke tildelt en opgradering. Jeg kunne dog nemt afklare dette og fik et executive-værelse. Det var også muligt at ordne regningen, så jeg kunne komme forlade hotellet næste morgen uden at skulle stå i kø i receptionen.
Lobby

Jeg kunne også straks bestille en taxa til Terminal 2G. Den gratis shuttle bus ville have bragt mig til Terminal 2, og jeg skulle så videre med lufthavnsbussen til 2G. Enhver, der kender Charles de Gaulle, ved, hvor store afstandene kan være – det ville have taget mindst 30 minutter. Med en taxa kan det klares på omkring den halve tid.

Værelset

Jeg fik et executive værelse, som efter min mening havde en pæn størrelse. Jeg syntes især om  badeværelset med separat brusebad og bad.

Executive Room

Executive Lounge

Jeg kom for sent til at prøve loungens snack om aftenen. Men der var stadig drikkevarer i loungen, så jeg kunne slukke tørsten. Overraskende fandt jeg kun meget få drikkevarer med alkohol. Ja faktisk kun øl. Jeg kunne ikke bede om andet, da loungen ikke var bemandet på dette tidspunkt.

Hilton Paris Charles de Gaulle Airport Executive Lounge

Der serveres morgenmad i loungen. Jeg spiste imidlertid i restauranten, men tog alligevel et par billeder af loungens tilbud. Jeg kan sammenfatte min vurdering til: En lounge med den sædvanlige standard – tilfredsstillende.

Morgenmad

Jeg fik morgenmad i restauranten. Jeg havde en tidlig afgang og var derfor glad for at restauranten allerede tilbyder morgenmad fra kl. 6.00. Buffeten havde alt, man kunne efterspørge på denne tid af dagen (gryn, forskellige morgenmadsprodukter, brød, frugt). Desuden kunne man selv hente kaffe, der blev brygget på 2 maskiner.

Hilton Paris Charles de Gaulle Airport – Morgenmad

Det irriterede mig lidt, at jeg først så personalet i loungen ved 6.30-tiden. Det var først på dette tidspunkt, at gæsterne blev betjent, buffeten blev fyldt op og bordene ryddet for brug service.

Sport og fritid

Hotellet har en indendørs swimmingpool og et motionscenter. På grund af min sene ankomst var det ikke muligt at benytte poolen. Men motionscentret er tilgængelig døgnet rundt.
Motionsrum
Swimmingpool
Artiklen er oversat. Den er skrevet af Steffen og oprindeligt bragt på vores tyske søsterside.

Overblik

Pros

+ mulighed for gratis bus til terminal 2G
+ der er executive lounge

Cons

- anerkendelse som Diamant og tilhørende opgradering manglede ved check ind

Beliggenhed

Værelse

Service

Morgenmad

Value 4 Money

Generel Vurdering

Konklusion

Det er en Hilton hotel, hvor alt er som du kan forvente det.