Anmeldelse: Le Meridien Etoile Paris

Le Meridien Etoile Paris, et Starwood hotel beliggende i det 17ende arrondissement, ikke langt fra Champs Elysees, var en positiv overraskelse for mig.

Jeg har boet på hotellet for cirka 10 år siden og var dengang ikke imponeret over serviceniveauet og værelset (det hjalp ikke at jeg startede mit ophold med at snuble ned ad trappen i lobbyen).

I denne omgang gjorde de dog tingene rigtigt på hotellet. Mit ophold var i forbindelse med en konference i oktober.

Beliggenhed

Kort over byen

Le Meridien Etoile ligger cirka 45 minutters kørsel fra Charles de Gaulle lufthavnen og har en glimrende beliggenhed i det 17ende arrondissement. En frisk gåtur rundt i området afslørede adskillige restauranter, butikker og et marked.
Hotellet ligger en god kilometer fra Champs Elysees og Triumfbuen, men de fleste af byens seværdigheder ligger indenfor et par kilometer af hotellet.

Hvis vejret er godt, så overvej at gå til Champs Elysees og følg Paris´ mest berømte gade til din destination. Er vejret ikke godt, så hop ombord i en taxa og læn dig tilbage mens din “Joe le Taxi”, udøve den hævdvundne tradition med at råbe af alt omkring ham. Det bliver kun bedre hvis du taler fransk, så du kan deltage i løjerne!

Check-In/Ankomst

Lobbyen

Effektiv og venlig. Lobbyen har helt klart mere karakter end sidst jeg var her og det var dejligt at have så megen plads omkring sig. Check-in området ligger på venstre hånd. Jeg taler et hæderligt fransk, men selv hvis du ikke gør, er det ikke et problem, idet alle i receptionen taler perfekt engelsk. De fleste ansatte i receptionen var franskmænd, men der var også et miks af andre nationaliteter, primært amerikanere.

Jeg ankom til hotellet kort før kl. 11.00, men der stod allerede et værelse klar til mig. Det bedste var dog, at jeg blev opgraderet til en mindre suite.

Værelset

Småt men funktionelt betegner bedst min suite, som var et standard værelse med en stue koblet på og jeg er faktisk usikker på om jeg overhovedet brugte stuen under mit ophold.
Sengen var ganske komfortabel og i hjørnet af suiten stod et mindre skrivebord. Badeværelset var også flot, men jeg bryder mig ikke om den “halve” afskærmning af brusenichen.

Det eneste jeg reelt havde at udsætte på værelset, var den dårlige belysning. Som det er kutyme på mange europæiske hoteller, skal man putte sit nøglekort i kortlæseren på væggen, før man kan bruge lys og air condition, men jeg tror ikke lyset havde været meget ringere, hvis jeg havde undladt at bruge nøglekortet. Jeg tilbragte megen tid på værelset med alt lys tændt.

Badeværelset

Faciliteter

Le Meridien Etoile er et by hotel, så faciliteterne er bygget så man udnytter pladsen maksimalt. Fitnessrummet var småt, men der var næste aldrig nogen der brugte det, så det var ikke et problem.

Jeg spiste kun morgenmad på hotellet og det var en lettere kaotisk oplevelse at navigere rundt i buffeten, som bland andet bød på frugt, oste og brød. Appelsinsaften var friskpresset. Selvom det var buffet, var kvaliteten af maden ganske god. Franskmændende har styr på deres morgenmad. Når alle gæster spiser på næsten samme tid, løber der folk rundt overalt, men jeg ventede aldrig mere end et par minutter på at komme til.

Amenities er ikke en af hotellets styrker, men du burde kunne få hjælp til det meste alligevel.

Serviceniveau

Opholdsrummet

Serviceniveauet er højt på Le Meridien Etoile Paris. Alle jeg mødte var venlige og hjælpsomme. Det var helt klart en helt anden oplevelse end mit første besøg.

Value for Money

Jeg betalte godt DKK 1.500 for mit værelse inklusiv morgenmad, og synes jeg fik rigtig god værdi for mine penge. Kombinationen af et funktionelt værelse, fantastisk service og en god beliggenhed, gør dette til et hotel jeg helt klart vil bo på igen. De ekstra SPG point klager jeg heller ikke over!

Oprindeligt udgivet af Mike Friedman på InsideFlyer.com

Overblik

Pros

- God beliggenhed
- Højt servicenuveau
- Fantastisk value for money

Cons

- Værelserne er til den lille side

Service

Lokation

Værelse

Features

Value

Generel Vurdering

Konklusion

Overordnet set var jeg glad for mit ophold på Le Meridien Etoile Paris og vil ikke tøve med at bo der igen.