Anmeldelse: Novotel Hannover

På vejen hjem fra min og familiens Europa Road Trip, havde jeg booket to nætter i Hannover. Vi valgte Novotel Hannover på grund af beliggenheden og fordi der findes en parkeringskælder lige under hotellet.

Novotel Hannover ligger egentlig i udkanten af Hannover, men vi havde med vores børn planlagt et besøg i Erlebnis Zoo Hannover, som ligger i kort afstand af hotellet, så på den måde var beliggenheden helt perfekt for os.

Beliggenhed

Som nævnt ovenfor valgte vi hotellet på grund af den korte afstand til Zoo. Ønsker du en mere central beliggenhed, så vær opmærksom på, at der er 2½ – 3km ind til den centrale del af Hannover.

Området er nu hyggeligt nok og du finder indenfor meget kort gå afstand en række restauranter, barer og butikker. Lige om hjørnet fra hotellet ligger desuden et REWE supermarked.

Check-in

Modtagelsen på hotellet var en smule blandet. Den unge mand som tjekkede os ind, var ikke til at slå mange smil af, men vi fik da oplyst hvornår morgenmaden serveres.

Vi blev også instrueret i hvordan parkeringen betales. Hotellet har en særaftale med folkene der driver parkeringskælderen. Som gæst på hotellet betaler du derfor blot EUR 7 per døgn. Hotellet skal validerer billetten før du forlader parkeringskælderen og der betales nede i kælderen. Maskinen modtager kun kontanter.

Værelset

Fordi vi rejste med vores børn, og fordi vi havde planlagt at besøge Erlebnis Zoo Hannover, havde vi helt bevidst booket værelse 407 som har et Zoo-tema. Det var et kæmpe hit hos børnene!

Værelset er omkring 24kvm. og ganske rummeligt og fint indrettet. Der var i hvert fald rigelig plads til en dobbeltseng og en udslået sovesofa til vores børn.

Fra fjerde etage havde vi et fint kig ud over de omkring liggende bygninger og de grønne træer som præger gaderne i området.

Fotokredit: Carl Erik Larsen.

I værelset findes desuden et lille skrivebord, et stort fladsskærms TV, et lille køleskab og et fint udvalg af stikkontaker (almindelige 220V samt USB).

Badeværelset er ikke kæmpe stort og en del af pladsen optages af et badekar.

Alt i alt et dejligt hotelværelse. Hvis ikke det lige var for den manglende air condition.

Indrømmet, på vores ankomstdag var temperaturen 32 grader, men selv med anlægget indstillet på lavest mulige temperatur og med fuld skrue på blæseren, så faldt værelsestemperatuen ikke det mindste hen over natten. Vinduerne på værelset kan kun åbnes på klem og når gardinerne er trukket for om natten, så kommer der stort set ingen frisk luft ind i værelset.

Næste morgen spurgte jeg i receptionen om der var tekniske problemer med deres air condition. Svaret var nej: Ingen af hotellets værelser har air condition installeret. Luften i værelserne “recirkuleres” og anlægget kan ikke køle nævneværdigt. Jeg må være ærlig og sige, at jeg er lidt paf over, at man kan tjekke ind på et ellers moderne 4-stjernet hotel i Tyskland, og så ikke have air condition på værelset!

Restaurant og morgenmad

Fordi vi var trætte efter en lang køretur til Hannover, spiste vi aftensmad på hotellet den første aften. Det fortrød vi lidt.

Maden var ret uinteressant og priserne cirka 20-30 procent højere end ude i byen. Det med priserne var jeg forberedt på. At maden ikke var bedre på et hotel af denne standard, skuffer mig.

Morgenmadsbuffetten var heldigvis noget bedre end den aftensmad vi fik i samme restaurant. Udvalget var godt og varieret og det var muligt at bestille bl.a. pandekager og vafler til servering ved bordet.

Kaffen kommer fra store automater, men smagte rigtig fint.

På positiv siden tæller også, at restauranten generelt er lys og luftig.

Faciliteter

WIFI er gratis på hele hotellet og fungerede upåklageligt under vores ophold.

I lobbyen findes et lille butiksområde hvor du kan købe diverse snacks og drikkevarer. Har du glemt din tandbørste, eller et ladekabel til din telefon, så findes det også her.

I forbindelse med lobby og restaurant har hotellet et lounge- og bar område.

Hotellet råder både over et motionsrum samt en spa. Disse fik jeg ikke set nærmere på.

Overblik

Value 4 Money

Generel Vurdering

Konklusion

Jeg vil rigtig gerne holde af dette Novotel! Hotellet som helhed fungerer godt, værelset var rummeligt og morgenmaden god. Men den lidt sløje modtagelse, og ikke mindst den manglende air condition, trækker noget ned.